حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از انهدام باند سارقان ۱۰میلیاردی تا انهدام ۴ گروه غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی مجازی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “ستار خسروی ” رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت ۴۵ کارتن مغز پسته به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از یک خودرو کامیون ولوو موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در حال انجام تحقیقات برای دستگیری سارق یا سارقان بودند که سه سرقت مشابه دیگر نیز به پلیس گزارش شد که بررسی ها حاکی از آن بود که سارقان حرفه ای و سابقه دار بوده و موقعی که رانندگان در استراحت به سر می بردند در فرصت مناسب چادر خودرو را پاره نموده و  بخشی از محموله کامیون ها را سرقت می کردند.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات علمی و تخصصی این پلیس هویت اصلی سردسته و سایر همدستان وی که اقدام به این سرقت ها می کردند شناسایی شدند که سرانجام با هماهنگی مقام قضایی همگی متهمان در دو عملیات جداگانه در اصفهان و شهرستان نائین دستگیر و به جرائم خود اقرار و با صدور قرار از مرجع قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه اعضای این باند سه نفر هستند که همگی آنها معتاد به مواد مخدر و دارای سوابق کیفری می باشند گفت: در مجموع اموال سرقت رفته توسط این سارقان بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوه است.

وی تصریح کرد: در این عملیات از مخفیگاه متهمان دستگیر شده تعداد هفت دستگاه ال ای دی به ارزش ۲۰ میلیون تومان کشف و با اعترافات متهمان یک مالخر نیز دستگیر که تحقیقات برای کشف و استرداد اموال مسروقه به مالباختگان در دستور کار این پلیس است.

این مقام مسئول عنوان داشت:با توجه به اینکه سارقان درحوزه شهرستانهای اردستان، شهرضا ،کاشان و اراک مرتکب سرقت شده اند از کسانی که اموال آنها به این شیوه در شهرستان های مذکور به سرقت رفته می خواهیم تا به منظور پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه نمایند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می بایست از استراحت در نقاط کور جاده ای و مکان های خلوت خودداری و سعی کنند در پارکینگ های معتبر استراحت نمایند و همچنین رانندگان در طول مسیر از افشاء نوع محموله خود با دیگران خودداری نموده و در صورت مواجه شدن با این سارقین مشخصات و شماره خودرو آنها را بخاطر سپرده و سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

ثبت بیش از ۶۰میلیون ریال خلافی برای پژو ۲۰۶

یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ که دارای ۱۰۲ فقره تخلف و مبلغ ۶۰ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال خلافی بود توسط ماموران پلیس راهور استان، توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس بزرگراه راهور استان، روز گذشته در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر توقیف خودروهای با خلافی بالای  ۱۰میلیون ریال، یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ را که دارای ۶۰ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال خلافی بود، شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان این که ۱۰۲ فقره تخلف برای این خودرو به ثبت رسیده است، گفت: بیشتر تخلفات ثبت شده‌ برای خودرو مذکور، تخلفاتی شامل توقف های دوبله، توقف در معابر عمومی و توقف در محل های توقف ممنوع بوده است.

سرهنگ کریمی با اشاره به این که دو نوبت اخطار به راننده متخلف داده شده بود، اظهار داشت: در نهایت پس از عدم توجه به اخطارهای پلیس، این خودرو توقیف و از ادامه تردد آن جلوگیری شد. #

 

سرعت بلای جان جوان ۲۷ساله شد

سرهنگ ” خسرو احمدی” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت :ماموران پلیس راهور این فرماندهی ساعت ۲۳و ۳۰ شب گذشته از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در بلوار الغدیر مطلع و بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه خودروی مذکور ابتدا به جدول کنارخیابان برخورد کرده و سپس واژگون شده که راننده آن براثر شدت جراحات وارده در دم فوت می کند وسرنشین آن نیز مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ احمدی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهور علت وقوع این حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز اعلام کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازرانندگان خواست : با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

 

 

اجرای طرح برخورد با استعمال قلیان در حاشیه باغ فین کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از پاکسازی خیابان منتهی به باغ فین از اجرای طرح برخورد با واحدهای صنفی که اقدام به عرضه قلیان کرده و باعث مزاحمت گردشگران می شوند خبر داد.

سرهنگ ” مهدی پورغلامحسین” در تشریح جزئیات این طرح گفت: در اجرای طرح برخورد با سفره خانه های متخلف با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و با توجه به تجمیع تعداد زیادی سفره خانه، چایخانه و… در خیابان منتهی به باغ تاریخی فین کاشان، موضوع پاکسازی محل بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا طی یک اقدام ضربتی تعداد ۶ سفره خانه متخلف که اقدام به قرار دادن قلیان و مواد خوراکی و تخت در پیاده روها و محیط روبروی واحد صنفی کرده و موجبات مزاحمت ، سد معبر، ترافیک و برخی مسائل و مشکلات دیگر را برای مسافران و شهروندان فراهم آورده اند، با دستور مقام قضایی پلمپ شد.

سرهنگ پورغلامحسین با بیان اینکه دو نفر نیز در این طرح دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند گفت: مبارزه قاطع با مزاحمین و برهم زنندگان نظم عمومی در قالب طرح های عملیاتی و امنیت محله در دستور کار کارکنان این فرماندهی قرار دارد و هیچگونه مباشاتی در این خصوص انجام نخواهد شد.

 

دستگیری سارقان پل های فلزی معابر شهری

سه برادر که با همدستی هم اقدام به سرقت پل های فلزی سطح معابرعمومی می کردند توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر شناسایی و دستگیر شدند.

“سرهنگ رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این مطلب اظهار داشت : مأموران گشت انتظامی یگان امداد شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه خود سه جوان را در حال کندن پل فلزی جدول یکی از معابر و بارگیری آن در درون یک دستگاه خودروی وانت پیکان مشاهده کردند که بلافاصله دستگیر و به کلانتری منتقل کردند .

وی افزود: این سه جوان که هر سه بردار و معتاد به مواد مخدر هستند پس از دستگیری به فعالیت بزهکارانه خود در زمینه سرقت پل های فلزی از معابر شهری اعتراف کردند.

سرهنگ مختاری با بیان اینکه ۳۰ عدد پل فلزی از سارقان کشف شده گفت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انهدام ۴ گروه غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی مجازی

سرهنگ ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا استان در پی رصد و پایش شبکه های اجتماعی مجازی تعدادی گروه غیر اخلاقی که اقدام به درج مطالب و محتوای غیرمجاز می کردند را شناسایی و نسبت به مسدود کردن آنها اقدام کردند.

وی افزود:با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل ایجاد این گروه های غیر اخلاقی که پسر جوانی ۲۸ ساله بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت:مطابق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حاملهای داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: پلیس فتای استان در راستای رویکرد پیشگیرانه خود به صورت روزانه تمامی سایت ها و شبکه های اجتماعی مجازی را مورد رصد و پایش قرار داده وبا کسانی که با اقدامات مجرمانه این فضا را نا امن کنند برخورد قانونی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا