شهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش نحوه صحیح خرید به شهروندان شاه‌کلید کاهش تولید پسماند است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، امیرحسین کمیلی اظهار کرد: پرهیز از خرید کالاهای نامرغوب، ظروف و کالاهای یک‌بار مصرف، کالاهای دارای بسته‌بندی حجیم و استفاده از سبد یا زنبیل در هنگام خرید جهت کاهش بسته‌بندی‌های غیرضروری از عوامل مهم در کاهش حجم پسماندهای تولید شده است که در این خصوص باید آموزش‌های ویژه‌ای به شهروندان ارائه شود.

وی خرید به اندازه نیاز را گام دیگری در راستای کاهش تولید پسماند دانست و تصریح کرد: با خرید بیش از حد کالا به ویژه مواد غذایی، قطعا بخشی از آن در یخچال یا محیط بیرون فاسد شده و به زباله تبدیل می‌شود که این امر علاوه بر اسراف و اتلاف سرمایه خانوار، برای مدیریت شهری نیز مشکلاتی را در جمع‌آوری و تبدیل پسماندها فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان استفاده مجدد از کالاهای قبلا خریداری شده را شاخص مهم دیگری در کاهش حجم زباله‌ها برشمرد و تصریح کرد: بخشی از پسماندهای شهری مربوط به لوازم مصرفی فرسوده و از مد افتاده که این لوازم را می‌توان به سادگی تعمیر یا اصلاح کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد.

وی اضافه کرد: باید به شهروندان متذکر شد که در هنگام خرید از پذیرفتن نایلون و کیسه‌های اضافی از سوی فروشنده پرهیز کرده و همه اقلام را در یک سبد قرار دهند که در این صورت حجم قابل توجهی از نایلون و پلاستیک موجود در پسماندهای خانگی کاهش می‌یابد.

کمیلی در پایان یادآور شد: آموزش نحوه صحیح خرید را باید از طریق همه رسانه‌های موجود به شهروندان متذکر شد که در این خصوص مدیریت امور اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برنامه‌های ویژه ای را در بخش تبلیغات محیطی، تولید محصولات رسانه‌ای و اجرای رخدادهای شهری در دست اقدام دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا