شهر و جامعهعناوین اخبار

روابط عمومی‌ها نوک پیکان اقتدار و معمار دستگاه‌ها هستند/ روابط عمومی‌ها مدیرانشان را از حاشیه دور کنند

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد امروز در یازدهمین جشنواره برترین روابط عمومی‌های استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه روابط بین‌الملل کشورهایی تاثیرگذار هستند که اقتدار داشته باشند که البته واژه اقتدار به طور کامل با واژه قدرت تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه هر زمان از امنیت و آرامش صحبت می‌شود نخستین واژه‌ای که در ذهن تداعی می‌شود اقتدار است، تاکید کرد: در صورتی که این موضوع را به شهرها، کشورها و سازمان‌ها تعمیم دهیم، مشاهده می‌کنیم سازمان‌هایی می‌توانند در حوزه کاری خودشان نقش‌آفرینی کنند که دارای اقتدار باشند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سه نوع قدرت در اقتدار نقش‌آفرین است، ادامه داد: برخی کشورها منابع زیرزمینی خوبی دارند، برخی کشورها جمعیت زیاد و برخی کشورها فرهنگ و یا تاریخ و پیشینه بسیار قوی دارند،‌ این موضوع در سازمان‌ها به داده‌های ثابت که همان منابع درآمدی، نیروی سازمانی کارآمد و … هستند مربوط می‌شود که البته باید بگوییم این موارد اقتدار کامل نمی‌آورد.

وی اضافه کرد: نوع دوم قدرت، قدرت اکتسابی است که می‌تواند در اقتدار موثر باشد اما بحث من بر سر قدرت سوم که همان قدرت گفتمانی است، تاکید دارد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه در موضوع هسته‌ای این قدرت گفتمانی ایران بود که توانست بر کشورهای ۱+۵ پیروز شود، افزود: این در حالیست که کشور ژاپن با آن میزان پیشرفت و قدرت اکتسابی به دلیل اینکه قدرت گفتمانی ندارد هیچگاه نامش در میان کشورهای پیشرفته دنیا مطرح نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در سازمان‌ها نیز قابل تعمیم است، گفت: رمز موفقیت در اقتدار سازمان‌ها گفتمان‌محوری، ایستادگی در گفتمان و مرور مداوم این گفتمان است که قرار است این گفتمان‌سازی در شهر اصفهان تدوین و تبیین شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی این گفتمان محقق می‌شود که درون آن دستگاه و سازمان هم‌صدایی و تک‌صدایی وجود داشته باشد و این هم‌صدایی در گفتمان بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه این تک‌صدایی کردن بر عهده روابط عمومی‌هاست، افزود: دوستان روابط عمومی که نوک پیکان انتقال این گفتمان هستند باید به خوبی این گفتمان را بشناسند و به همین دلیل از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم یاد می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا