عناوین اخبار

پروژه جراحی زنده از راه دور با موفقیت به انجام رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این طرح در همایش بین المللی سه روزه اندرولوژی و ارولوژی در مرکز همایش های بیمارستان شهید لبافی نژاد با موفقیت به بهره برداری رسید.

این طرح با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته ارایه و تجهیرات آن شامل اتاق های عمل، سالن های همایش و مرکز سرور و اتصال آن به شبکه تدارک دیده شد.
با توجه به حضور اساتید متخصص پزشکی با شهرت جهانی در بسیار از مراکز بیمارستانی از جمله در این مرکز آموزشی و درمانی، با اجرای این پروژه امکان برقراری ارتباط تصویری تعاملی با کیفیت بالا Full HD جراحی زنده یا Live Surgery برای این بیمارستان به منظور امور آموزشی و پژوهشی در سالن های همایش این مجموعه و همچنین از طریق اینترنت برای همه پزشکان متخصص و دانشجویان علاقمند در سراسر جهان با صرف کمترین هزینه و زمان ممکن فراهم شده است.
این پروژه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه زیرساخت های استقرار دولت الکترونیک و گسترش کاربری ها و کاربردهای فناوری اطلاعات بر بستر شبکه ملی اطلاعات در کشور به عنوان یک کار نمونه اجرا شده و تلاش می شود به عنوان یک الگوی موفق توسط سایر دستگاه ها و همچنین بخش خصوصی مورد توجه و سرمایه گذاری قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا