عناوین اخبار

ستاری: از بحث ثبت اختراع در کشورهای خارجی حمایت می کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه بحث انتقال فناوری و بسترهای لازم برای این موضوع مطرح است.

وی افزود: معتقدیم که برای تبادلات فناوری میان شرکت های داخلی و خارجی باید یک زیرساخت لازم شکل دهیم.
ستاری با اشاره به اینکه تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری امسال به بیش از دو برابر، افزایش یافته است، افزود: باید به این موضوع بیاندیشیم که ما بازار مصرف کالاهای خارجی نیستیم بلکه نسبت به بازارمان متعهدیم .
وی ادامه داد: ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفری بیش از ۵۰ درصد کاربران اینترنت خاورمیانه را دارد و نزدیک به ۵۰ میلیون گوشی هوشمند در دست مردم است که این تنها نشان دهنده بازار فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن بازارهای دیگری مانند بازار بیوتکنولوژی، نانوفناوری و بازار لوازم الکترونیک مشاهده می کنیم که بازار بزرگی در اختیار داریم که می توانیم از آن برای انتقال فناوری و تحقیق و توسعه مشترک با شرکت های خارجی استفاده کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: این معاونت ایجاد پارک های علم و فناوری مشترک با کشورهای خارجی را در واقع به عنوان اصولی برای تبادل فناوری در نظر گرفته است.
ستاری بحث صادرات محصولات ایرانی را یکی از بحث های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: صادرات محصولات دانش بنیان با صادرات محصولاتی که تا کنون داشته ایم بسیار متفاوت است. برای این کار لازم است استانداردهای لازم را بگیریم و کارآزمایی های بالینی انجام دهیم که خوشبختانه از طریق کریدور فناوری توسعه داده شده است.
وی تاکید کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بحث ثبت پتنت (ثبت اختراع) در کشورهای خارجی به صورت جدی حمایت می کند و اکنون حدود ۹۰ درصد هزینه ثبت پتنت را می دهد.
رییس بنیاد ملی نخبگان به لزوم ایجاد یک زیست بوم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه صادرت کالا اشاره کرد و گفت: ما به عنوان دولت باید این زیست بوم و اکوسیستم را ایجاد کنیم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند فعالیت های خود را در آن انجام دهند و به صادرات کالا بپردازند.
ستاری خاطر نشان کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حدود دو سه سال گذشته که از دولت روحانی گذشته، به دنبال ایجاد این زیست بوم و اکوسیستم بوده است.
وی در خصوص آمار صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان نیز گفت: صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در سال ۹۳ حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا