پیشخواندسته‌بندی نشدهعناوین اخبار

رشد جمعیت کشور با ادامه روند فعلی در سال ۱۴۲۰صفر می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری دو هفته یک بار سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در مورد جمعیت کشور نگرانی های زیادی وجود دارد از جمله این که در آینده ای نه چندان دور جمعیت کشور پیر و سالمند می شود و این پیری جمعیت، تهدیدی برای تولید و اقتصاد کشور خواهد بود.
وی گفت: هم اکنون متوسط نرخ باروری در کشور به ازای هر ۱۰ زن در سن باروری، ۱۸ فرزند است که باید به ۲۱ فرزند برسیم و اگر این فاصله جبران نشود رشد جمعیت کشور به سمت صفر شدن می رود.
رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بازگرداندن جمعیت از حالت صفر به وضعیت مناسب را بسیار سخت عنوان کرد.
وی گفت: وزارت بهداشت سیاست های جمعیتی کشور را اجرا کرده است و همچنین برای اعمال نگاه مقام معظم رهبری در برنامه های جمعیتی به ویژه در برنامه توسعه ششم تلاش می شود نرخ باروری کشور به ۲٫۱ فرزند به ازای هر زن برسد.
وی به نکته ای دیگر اشاره کرد و آن حذف نشدن خدمات بهداشت باروری در شبکه بهداشتی کشور برای مادران دارای زایمان های پرخطر است.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ادامه داد:برای همین حذف نشدن خدمات یاد شده انتقادهایی به وزارت بهداشت می شود.

**سقط جنین زیاد نشده است
اسلامی درباره وضعیت سقط جنین در کشور گفت: سقط جنین نیز در کشور افزایش نیافته است آمارهای سال ۹۱ نشان می دهد که در این سال ۲۲۰ هزار سقط جنین رخ دادکه صد هزار مورد آن برای زنان یا جنین های بیمار بود و ۱۲۰ هزار مورد به کسانی مرتبط بود که خودشان تمایل به سقط داشتند.
وی در ادامه گفت: آمار سقط جنین در سال ۹۴ به ۸۰ هزار مورد برای سقط جنین های خودخواسته رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا