عناوین اخبار

موافقت نمایندگان با اجرای آزمایشی ۵ ساله لایحه اساسنامه سازمان پست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت،به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران با ۱۲۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس با مدت اجرای آزمایشی ۵ ساله این اساسنامه موافقت کردند.

بنابر این گزارش سبحانی‌فر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در توضیح این لایحه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوب کرده تا پایان برنامه پنجساله پست بانک همچنان دولتی بماند و واگذاری آن به بخش خصوصی به تشخیص هیات دولت گذاشته شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰ هزار پست بانک در روستاهای مختلف وجود دارد که کار مبادلات مالی اهالی روستاها را انجام می‌دهد، افزود: ارسال یارانه و کمک های کمیته امداد از طریق همین پست بانک ها به روستاها انجام می‌شود و بسیاری از روستاییان همچنان تقاضای احداث یک پست بانک در روستای خود را دارند، در حالی که این پست بانک‌ها به صورت خرده‌بانک اداره می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم ادامه داد: از آنجا که اساسنامه پست بانک به دولتی ماندن آن تا پایان برنامه پنجساله تاکید دارد و برنامه پنجساله یک سال تمدید شده است، ایراد قانون اساسی به دولتی ماندن آن تا پایان زمان این تمدید، وجود نخواهد داشت، اما پس از پایان برنامه اشکال وارد است.

بنابراین گزارش نمایندگان در پایان اجرای آزمایشی لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران را به مدت ۵ سال به تصویب رساندند./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا