عناوین اخبار

رشد حدود ۸ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی در فروردین ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، بررسی آمار مقدماتی گمرک ایران در فروردین ماه ۹۵ نشان می دهد، حجم صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی (بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی) در این ماه در مجموع هشت میلیون و ۱۸۳ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یعنی پنج میلیون و ۹۳۴ هزار تن) ۳۷٫۸۹ درصد رشد دارد.
برپایه این گزارش، ارزش صادرات در این مدت سه میلیارد و ۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت پیش گفته ۷٫۹۱ درصد رشد نشان می دهد.
اقلام عمده صادراتی در فروردین ماه امسال شامل میعانات گازی به ارزش ۵۴۵ میلیون دلار با سهم ارزشی ۱۸٫۱۲ درصد، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴٫۴۹ درصد، پروپان مایع شده به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴٫۳۹ درصد و قیر نفت به ارزش ۹۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳٫۰۶ درصد بوده است.
عمده صادرات کشور در فروردین ماه امسال (با احتساب میعانات گازی) به کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق، کره جنوبی و هند بوده که بیشترین آن متعلق به چین به وزن ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تن و ارزش ۷۹۷ میلیون دلار بوده است.
مجموع صادرات به کشورهای پیش گفته و سایر کشورها در همسنجی با فروردین ماه ۱۳۹۴ از نظر وزنی ۳۷٫۸۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷٫۹۱ درصد رشد نشان می دهد.
همچنین، میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی در این مدت ۳۶۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱٫۷۵ درصد کاهش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا