پیشخوانعناوین اخبار

چشم‌انداز افزایش نرخ بهره، قیمت طلا را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با افت ۰٫۱ درصدی یکهزار ۲۴۴ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. این فلز در معاملات روز دوشنبه  به ثبت قیمت یکهزار ۲۴۲ دلار و ۶۳ سنت پایین‌ترین سطح خود را از ۲۸ آوریل تجربه کرده بود.
جان ویلیامز رئیس فدرال‌رزرو سن‌فرانسیسکو گفت :علی‌رغم خطراتی همچون رای‌ به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بانک مرکزی به دنبال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن یا جولای است و در صورت قدرتمند بودن اقتصاد، افزایش‌های بعدی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
جیمز بولارد، رئیس فدرال‌رزرو سنت‌لوئیز هم اعلام کرد نرخ آمریکا برای مدت زیادی بسیار پایین بوده و موجب عدم ثبات مالی در آینده خواهد شد، انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره احتمالا خوب خواهد بود.
اقتصاددانان گلدمن‌ساکس روز دوشنبه اعلام کردند که شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در نشست سیاستگذاری ۱۵-۱۴ ژوئن ۳۵ درصد خواهد بود.
دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا نیز در روز دوشنبه با رشد ۰٫۳۸ درصدی به ۸۷۲٫۵۲ تن رسید. در معاملات امروز شاخص دلار ثابت ماند و هر دلار معادل ۱۰۹٫۲۶۰ ین معامله شد.
سیاستگذاران فدرال‌رزرو در این هفته به سخنرانی خواهند پرداخت و انتظار می‌رود که در سخنان خود به حمایت از افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده بپردازند. جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو نیز روز جمعه در میزگردی در دانشگاه هاروارد حضور خواهد داشت.
پس از افت متوسط سهام وال‌استریت در روز گذشته، در معاملات اولیه روز سه‌شنبه سهام آسیایی، شاخص MSCI آسیا پاسیفیک خارج از ژاپن نسبت به روز گذشته خود تغییر چندانی نکرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا