پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار اصفهان:برنامه “هم عهدی با شهدا” برای آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایمنا مهدی جمالی نژاد اظهارکرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه همه ماست و باید یاد و خاطره این عزیزان که پاکترین انسان ها بودند و به میدان رزم رفته و شهید شدند را نگه داشته و آنها را الگوی خود قرار دهیم.
وی از برگزاری ویژه برنامه عاشقی خبر داد و افزود: در برنامه قرار عاشقی بار دیگر با شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس هم عهد می شویم.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در این ویژه برنامه هر شهروند اصفهانی با یک شهید هم عهد می شود و مکلف به اجرای برخی فعالیت ها می گردد.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: بر این اساس پلاک هایی که با مشخصات شهیدان به همراه شماره قطعه و ردیف مزارشان تهیه شده است به شهروندان تحویل داده می شود.
وی اظهارکرد: هر شهروند به صورت تصادفی یکی از پلاکها را برداشته و با آن هم پیمان می شود که به انجام فعالیت هایی همچون غبارروبی و زیارت مزار بپردازد. شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از وظایف ما آشنا کردن نسل جدید با نام، یاد و راه شهدا است و یکی از اهداف این برنامه نیز همین موضوع است.
وی بیان کرد: شهروندان با حاضر شدن بر سر مزار شهیدان علاوه بر غبارروبی مزار با سبک زندگی آن شهید آشنا می شوند و می توانند در زندگی خود عملی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا