حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۱۰میلیارد ریال داروی قاچاق و غیرمجاز در شیراز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،حسام درستی، گفت: این داروهای غیرمجاز که با همکاری بازرسان معاونت غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حمایت مقام قضایی، معاون دادستان و نیروی انتظامی کشف شد شامل داروهای هورمونی و استروییدی، مسکن ها و مخدرها، داروهای محرک جنسی، محرک های مغزی وعصبی، فرآورده های بدنسازی مکمل های نیرو زا و سقط جنین است.
وی بیان کرد : یکی از دغدغه های حوزه دارو، وجود داروهای قاچاق و غیررسمی است که یکی از تهدیدهای سلامت مردم، به شمار می رود.
درستی افزود : بسیاری از این داروها، به اصطلاح داروهای زیرپله ای هستند که در مکان های غیرمجاز تهیه و تامین می شوند و به دلیل اینکه در شرایط نامناسبی نگهداری می شوند به نوعی تهدیدکننده سلامت هستند.
مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیکی و مواد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بسیاری از داروهای قاچاق، معضلات اجتماعی را هم به دنبال دارند و بیشتر جوانان و نوجوانان درگیر آن هستند.
درستی گفت : مردم می توانند اطلاعات خود را در مورد داروهای قاچاق و غیر مجاز از طریق شماره تلفن ۳۲۱۲۲۲۴۰ حوزه معاونت دارو و غذا و اداره نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به صورت شبانه روزی فعال است، مسائل خود را مطرح کنند.
نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم گفت: یکی از وظایف ذاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی، تضمین و تامین سلامت آحاد مردم است.
محمدمهدی رزمجو، افزود: یکی از برنامه های عمده دانشگاه علوم پزشکی، مهار بازار دارویی کشور و برخورد با افراد سودجویی است که در زمینه تهیه داروهای قاچاق و تقلبی فعالیت دارند و سلامت مردم را به خطر می اندازند.
وی ادامه داد : مردم داروهای مورد نیاز خود را، تنها از مرجع قانونی و معتبر (داروخانه های سطح کشور) تهیه کنند، زیرا داروهای درمانی فوق تخصصی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و در بیمارستان ها و داروخانه ها، عرضه می شود.
نماینده دانشگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: داروهایی که از مکان هایی غیر از داروخانه ها تهیه شود فاقد اعتبار و تهدید کننده سلامت است و آسیب های ناشی از داروهای تقلبی و قاچاق، بیشتر از خود بیماری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا