پیشخوانعناوین اخبار

فرصت تعیین دقیق قبله را در ۷ خرداد از دست ندهید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا،مهندس مسعود عتیقی گفت: از آنجا که خورشید بین مثبت و منفی ۲۳٫۵ درجه جنوب و شمال استوای آسمان قرار می گیرد، بدیهی است در روزهایی از سال میل خورشید با عرض جغرافیایی کعبه که برابر با ۲۱ درجه و ۲۶ دقیقه کمان است، منطبق می شود. میل خورشید زاویه قرارگیری خورشید نسبت به استوای آسمان است.

وی افزود: هفتم خرداد و ۲۵ تیر هر سال فرصتی ایجاد می کند تا جهت دقیق قبله برای نمازخانه ها، مساجد و یا حتی منازل توسط مردم تعیین شود.
عتیقی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که مراقبت از چشمان در هنگام انجام این اقدام مهم بوده و هرگز نباید به خورشید به صورت مستقیم نگاه کرد.
وی در رابطه با نحوه تعیین قبله گفت: با قرار دادن شاخصی عمود بر زمین یا برای بالارفتن دقت، آویز بودن شاقولی در ساعت ۱۳:۴۸دقیقه روز جمعه هفتم خرداد، جهت سایه علامت گذاری و خلاف جهت سایه به سمت خورشید در ساعت مذکور که مقارن با اذان ظهر در مکه مکرمه است، جهت دقیق قبله را نشان می دهد.
عتیقی افزود: در حقیقت در لحظه اذان ظهر در روزهای ۷ خرداد و ۲۵ تیر خورشید درست بالای خانه کعبه بوده و خانه خدا هیچگونه سایه ای نخواهد داشت.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا