عناوین اخبار

تولید پنجه های مصنوعی کربنی برای راه رفتن و دویدن معلولین

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،هادی نوروزیان مبتکر این طرح از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در حاشیه اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، گفت: این پنجه های مصنوعی در واقع یک پروتز است که از سه بخش تشکیل شده اند، یک سوکت که پای معلول در آن قرار می گیرد، میله ای که نیرو را انتقال می دهد و قسمت تحتانی که از جنس کامپوزیت کربنی است.
وی خاطرنشان کرد که ویژگی اصلی این پنجه های مصنوعی انعطاف پذیری و قابلیت جذب انرژی بالای آنها است که به فرد معلول کمک می کند بتواند به شکل راحت تر گام بردارد و حتی در مسابقات ورزشی شرکت کند.
نوروزیان ادامه داد: این پروتز آسیب های ناشی از ضربات در هنگام دویدن را بیش از پیش کاهش می دهد و به دویدن راحت و هر چه بیشتر معلول کمک می کند.
وی هدف از تولید این پروتزها را ارتقاء سطح کیفی زندگی افراد معلول و فراهم آوردن شرایطی برای حضور فعال تر این افراد در عرصه های اجتماعی و ورزشی عنوان کرد.
تولید پنجه های کربنی برای راه رفتن و دویدن معلولین یکی از ۵۸ ایده برتری است که در اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی ارائه شد.
اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی بعدازظهر چهارشنبه در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر شروع به کار کرد و در پایان روز به کار خود پایان می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا