شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری استان اصفهان و هند در بخش های نساجی ،پتروشیمی و مصالح ساختمانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به تقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«مصطفی رناسی»نایب رییس  اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی ایران و هند گفت:در دوران تحریم های اقتصادی هند همکاری نزدیک تجاری با ایران داشت و پس از رفع تحریم ها می توان شاهد توسعه این روابط بود .

وی با اشاره به پیشرفت هند در به کارگیری تکنولوژی در بخش های مختلف گفت:استان اصفهان می تواند در زمینه های صنعتی،معدنی و گردشگری همکاری نزدیکی با شرکت های هندی داشته باشد.

وی افزود:ایران فقط کشوری ۸۰ میلیون نفری نیست بلکه مرکز منطقه ایی به جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری است که فرصت خوبی برای شرکت های هندی است که از  طریق ایران به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند .

رناسی اظهار امیدواری کرد که در کنار صادرات و واردات کالا  شاهد سرمایه گذاری های مشترک در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی ،صنایع فلزی و نساجی  باشیم.

وی با اشاره به توانمندی های استان اصفهان در تولید محصولات فولادی،سنگ های تزیینی ،صنایع نساجی و پتروشیمی گفت:شرکت های هندی می توانند در زمینه های مشترک با شرکت های استان اصفهان روابط تجاری و اقتصادی برقرار کنند.

«خالد خان» KhalidM Khan سرپرست هیات تجاری هند در این نشست  با اشاره به روابط دیرینه تجاری ایران و هند گفت: هند در دوران تحریم یکی از مشتریان نفت ایران بود و در زمینه های مختلف تلاش کرد نیازهای این کشور را برطرف کند .

وی از آمادگی سرمایه گذاری هند در صنایع نفتی و پایین دستی خبر داد و گفت:توسعه بندر چابهار و فاز ۴ پارس جنوبی از جمله سرمایه گذاری هند در ایران است .

کومی کوتوال»(Kumi G Kotwal)رییس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران در این نشست  با اشاره به توسعه این کشور در صنایع دارویی گفت:شرکت های دارویی ایرانی می توانند همکاری نزدیکی با شرکت های هندی داشته باشند.

وی افزود:داروهای هند در بازارهای اروپایی و آسیایی جایگاه ویژه دارد .

گفتنی است در پایان این نشست هیات تجاری ۳۲ نفری هندی در بخش های  خودرو و قطعات ،صنایع آهن و فولاد ،مصالح ساختمانی ، مواد شیمیایی ،محصولات فلزی ،صنایع دارویی با همتایان  اصفهانی به مذاکره پرداختند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا