پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

نجات ۲۵ راس بره آهو ازحمله کلاغها در جزیره خارک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، حسین دلشب افزود: هر ساله با آغاز فصل بهار زاد و ولد آهوان شروع می شود که امسال با توجه به بارندگیهای بسیار خوب سال گذشته درمنطقه، رویش علوفه و آب به مقدار کافی،

تلاش شبانه روزی کارکنان اداره حفاظت محیط زیست خارگ و توجه مردم و مسئولان دوستدار محیط زیست درحفاظت و حراست از آهوان باعث شد تا زاد و ولد بسیار خوبی را در جمعیت آهوان خارگ شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: طوریکه با توجه به تصویر برداری های موجود، چندین مورد دوقلوزایی و حتی سه قلوزایی در آهوان خارگ دیده شده است که این حاصل تلاشهای محیط بانان و حمایت مردم و مسئولان بوده است.
دلشب با تشکر از مردم و مسئولان بیان کرد: با آغاز فصل زاد و ولد آهوان بره آهوان گاهی مورد حمله کلاغها قرار می گیرند و مردم نیز با دیدن این صحنه اقدام به جابه جایی و دستکاری بره آهو می کنند که این عمل باعث می شود آهوی ماده بره را گم کند.
وی از مردم خواست در صورت امکان از دست زدن به بره ها خودداری و در صورت مشاهده حمله کلاغ با کارکنان محیط زیست تماس گرفته شود و یا اینکه در یک شعاع چندمتری بره جابه جا شود که از حمله کلاغ در امان بماند.
دلشب ادامه داد: مردم علاقه مند به حیات وحش و محیط زیست بره آهوانی که مورد حمله کلاغ قرار گرفته و یا در جاده و خیابان رها شده اند را تحویل اداره محیط زیست خارگ می دهند که امسالاز ابتدای فروردین تاکنون ۲۵ راس بره آهو تحویل پرسنل خارگ شده و پس از تیمارداری و مراقبت اولیه در همان منطقه زایش رهاسازی و تا لحظه پیدا کردن بره توسط مادر از این بره آهوان مراقبت شده است.
وی یادآورشد: بره آهوانی که مادر خود را به هر نحوی پیدا نکنند پس از چند هفته تیمار داری و تغذیه با شیر و تا زمانی که بره بتواند با علوفه تغذیه کند در منطقه رهاسازی می شوند.
سرپرست اداره محیط زیست خارگ گفت: انتظار داریم در سرشماری بهاره که در خردادماه جاری با حضور مسئولان اداره کل و تعدادی از دوستداران محیط زیست جزیره خارگ انجام خواهد شد، جمعیت آهوان این جزیره افزایش حداقل ۳۰ درصدی داشته باشد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب در آبهای خلیج فارس واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا