شهر و جامعهعناوین اخبار

برنامه ویژه وین برای سرمایه‌گذاری در نصف‌جهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، یکی از موضوعات مهمی که  مهدی جمالی‌نژاد از ابتدای فعالیت خود در شهرداری اصفهان تأکید ویژه‌ای به آن دارد، دیپلماسی فعال شهری است؛ از همین رو پس از روی کار آمدن تیم مدیریت شهری جدید، بسیاری از مسئولان و مدیران کشورهای مختلف به اصفهان سفر کردند و در راستای ارتقا روابط به بحث‌ و تبادل نظر پرداختند؛ هدف از این موضوع ارتقا روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده که می‌تواند در رشد و توسعه اصفهان نقش ویژه‌ای ایفا کند.
با توجه به این موضوع، «میشایل هویپل» شهردار وین به منظور بازدید از اصفهان و بناهای تاریخی آن و همچنین ارتقا روابط بین دو شهر اصفهان و وین به این کلانشهر سفر کرد.
وی در این سفر ضمن بازدید از نصف‌جهان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن در زمینه ارتباط بیشتر میان دو شهر در زمینه ارتقا روابط فرهنگی و اقتصادی به گفت‌وگو و مذاکره با تیم مدیریت شهری اصفهان پرداخت.
در همین راستا وی در دیدار با دکتر مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان که با معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و همچنین رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در آن حضور داشتند، ضمن گفت‌وگو پیرامون اصفهان و ظرفیت‌های مختلف آن، نسبت به امضا یک تفاهمنامه مشترک در زمینه فناوری‌های نوین، حمل و نقل، پسماند و انرژی تأکید کرد.
شهردار وین همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مناسب اصفهان برای سرمایه‌گذاری تأکید کرد که وین به طور قطع برنامه ویژه‌ای در راستای سرمایه‌گذاری بیشتر در نصف‌جهان خواهد داشت.
وی در پایان این دیدار با اشاره به بُعد مناسب فعالیت‌های فرهنگی اصفهان – وین، زمینه‌های فرهنگی را مناسب‌ترین راه برای ارتباطات دیپلماتیک میان این دو شهر دانست.
در حاشیه این دیدار شهردار اصفهان، یک ظرف ویژه صنایع دستی منقش به هنر قلم‌زنی اصفهان به میشایل هویپل هدیه داد؛ هویپل نیز هفت جام بلورین منقش به تصویر مکان‌های دیدنی وین را به شهردار اصفهان اهدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا