شهر و جامعهعناوین اخبار

گزارش روحانی درباره وعده احیای دریاچه ارومیه/ زنده شده و بهتر می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در جمع پرشور مردم ارومیه در ورزشگاه تختی این شهر افزود: مردم ایران اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حضوری پرشور داشتند به طوری که بیش از ۶۲ درصد مردم کشور و ۶۶ درصد مردم آذربایجان غربی در پای صندوق های رای حاضر شدند.

وی اضافه کرد: این حضور پرشور نشان دهنده اعتماد مردم به مجریان انتخابات و سالم بودن رقابت های انتخاباتی بود.

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در این انتخابات همچون انتخابات سال ۹۲ ‘آری’ ها و ‘نه’ هایی را ابراز کردند که مهمترین آنها آری به بهبود معیشت، همصدایی و وحدت مسئولان برای توسعه و رونق اقتصادی بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین مردم کشورمان در این انتخابات پرشور به فرهنگ، هویت اسلامی، فرهنگ و هویت ملی ‘آری’ گفتند.

روحانی گفت: ‘نه’ مردم در این انتخابات نیز به خشونت، افراطی گری، شعارهای بی محابا و ایجاد کننده شکاف بین ایران و جهان بود.

وی همچنین با قدردانی از مردم غیور و مرزدار آذربایجان غربی افزود: ایران عزیز ما در حال حاضر، سراسر امنیت، ثبات و نشاط است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

** احیای دریاچه ارومیه ادامه می یابد

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به افزایش ۱۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال ۹۲ و ۴۶ سانتیمتری نسبت به پارسال افزود: امروز وضع این دریاچه تثبیت شده و قدم به قدم احیای آن را به حول و قوه الهی ادامه می دهیم.

وی اضافه کرد: ۱۷ دستگاه اجرایی با همراهی دانشگاهیان و سازمان های مردم نهاد مسئولیت احیای دریاچه ارومیه را دارند و کشاورزان، اصحاب صنعت و مردم شهر و روستا نیز کمک کار این دستگاه ها هستند.

وی اظهار کرد: همه مردم و مسئولان دست به دست هم داده اند تا به این باور برسیم که دریاچه ارومیه احیا خواهد شد.

روحانی ادامه داد: امروز اعلام می کنم که باید برای نسل آینده نویدبخش احیای دریاچه ارومیه به دست مردم غیور آذربایجان باشیم.

وی بیان کرد: اگر شرایط قبل از دولت یازدهم ادامه پیدا می کرد و برنامه مدون نجات دریاچه اجرا نمی شد اکنون مردم استان های حوضه دریاچه با پیامدهای خطرناکی مواجه می شدند.

وی با تاکید بر اینکه ما تمام توان خود را برای پیشرفت و توسعه ایران به کار خواهیم گرفت، گفت: ایران روز به روز آبادتر نسبت به گذشته خواهد بود.

رئیس جمهوری همچنین به عزم جدی دولت برای توسعه آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: در این سفر ۲ طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی به همراه دهها طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی در استان افتتاح و دهها طرح دیگر کلنگ زنی می شود.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی، استان امنیتی نیست، اضافه کرد: امنیت این استان و امنیت ایران در سایه توسعه خواهد بود.

دکتر روحانی وحدت و همدلی در زیر سایه پرچم ایران اسلامی، ولایت فقیه، رهبری معظم انقلاب اسلامی و فرهنگ بلند ملت ایران را عامل اصلی امنیت در کشور عنوان کرد و ادامه داد: همه ما باید بدانیم که تمام اقوام ایرانی و پیروان تمام ادیان و مذاهب در زیر یک پرچم واحد قرار دارند و اختلاف افکنی در کشور جایی ندارد.

وی افزود: نباید کسی به فکر ایجاد شکاف بین پیروان مذاهب مختلف، اقوام مختلف از جمله ترک و کرد باشد چرا که همه ما ایرانیان مسلمان فداکار برای ایران اسلامی هستیم و خواهیم بود.
دکتر روحانی با اشاره به این که مردم ایرانی اسلامی به دنبال هویت ملی خود هستند، گفت: متحد کردن دشمنان علیه خود هنر نیست و کشورهایی که به طور سنتی با ما سابقه دوستی داشتند در شورای امنیت در کنار دشمن دست به تحریم ما زدند.

**دنیای سیاست دنیای امتیاز گرفتن و ایجاد شرایط برای حرکت به سمت تعالی است

رئیس جمهوری اظهار کرد: دنیای سیاست دنیای امتیاز دادن نیست بلکه دنیای امتیاز گرفتن و ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال و حرکت به سمت تعالی است.

وی گفت: چرا کاری کنیم که مردم را از حقوق مسلم خود محروم کنیم و چرا در استانی مثل آذربایجان غربی با این همه ظرفیت و عظمت که به خاطر همسایگی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان به عنوان دروازه ایران به اروپا شناخته می شود، جوانان تحصیل کرده دانشگاهی باید نگران اشتغال باشند.

روحانی بیان کرد: در دورانی که آن همه وفور درآمد نفتی بود و هر بشکه نفت ۱۴۵ دلار فروخته می شد، سالی بیشتر از ۸۰ میلیارد دلار برای واردات کالا هزینه شد و راه رونق اقتصادی برای کشور فراهم نشد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر درصدد بازکردن راه صادرات به کشورهای دنیا هستیم و اولین قدم دولت باز کردن دروازه هایی است که در گذشته به روی کشور بسته شد.

وی با بیان اینکه با برداشتن تحریم درصدد گشودن راه برای فعالیت اقتصادی مردم هستیم، افزود: افزایش مراودات هیات اقتصادی به کشور نوید بخش افزایش همکاری هاست و در همین ماه های نخست پسابرجام شاهد اولین سرمایه گذاری ها هستیم.

رئیس جمهوری با اشاره به این که کشورهایی که در گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی گرفته بودند در حال حرکت به سمت پیش از تحریم هستند، اظهار کرد: مردم به خوبی آگاهند که برای رسیدن به موفقیت کامل نیازمند زمان هستیم.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان از دغدغه های اصلی دولت است، برای امسال رشد اقتصادی مناسبی را پیش بینی کرد و گفت: با همکاری قوای سه گانه اهداف پیش بینی شده در مسیر توسعه کشور به ثمر می نشیند.

وی با بیان اینکه مساله نخست کشور رونق اقتصادی است، گفت: مردم نمی خواهند به مسائل دست دوم و دست سوم پرداخته شود.

روحانی افزود: اگر می خواهیم کشور در مسیر تحول قرار گیرد، نخست باید تنش زدایی داخلی داشته باشیم.

وی بر انسجام ملی تاکید کرد و گفت: برای ما ترک، کرد، عرب، بلوچ و ترکمن فرق نمی کند و تمام اقوام را با چشم واحد و مثل برادر در کنار هم می بینیم.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم اجازه نخواهد داد در کشور اسلامی فرقی بین کرد و ترک گذاشته شود، فارس زبان، ترک زبان و کرد زبان همه شاخه یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستند.

رئیس جمهوری بیان کرد: در نقطه عطف تاریخی قرار داریم و توانسته ایم از توطئه های صهیونیسم و استکبار که به خاطر بی تدبیری ما را در تحریم انداخته بود، عبور کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا