تيتر يكعناوین اخبار

رئیس جمهوری:مانع تراشی عربستان در مسیر زائران ایرانی، تامین خواست رژیم صهیونیستی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان آذربایجان غربی با بیان اینکه همه کسانی که امروز بی‌ثباتی را در منطقه به راه انداخته‌اند، می‌خواستند تا تروریسم و بی‌ثباتی را در ایران به راه بیندازند، اضافه کرد: ریشه تروریسم و کشتار در صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی است و آنها هنگامی که وحدت و سد آهنین ملت ایران را مشاهده کردند، نتوانستند اقدامات خود را انجام دهند.

رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: ایمان، انسجام، ایستادگی و وحدت مردم، اصلی اساسی است که باعث شده قدرت‌های جهانی در برابر ایران هراس داشته و نتوانند نقشه‌های شوم خود را به اجرا برسانند.
دکتر روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور وحدت مثال زدنی در بین مردم، مسئولان و ارکان مختلف ایران اسلامی است.
وی افزود :ولایت فقیه، خیمه اتحاد و هدایت در سخت ترین شرایط بوده است و وجود اختلاف در میان قوا و ارکان کشور توهمی بیش نیست.
وی اضافه کرد: سیره امام خمینی (ره) راه استقلال و آزادی را مشخص کرد و رهبر معظم انقلاب به شایستگی آن را ادامه دادند.
وی با اشاره به اینکه اتحاد و یکدلی اقوام و مذاهب در آذربایجان غربی، الگوی اتحاد در ایران اسلامی و نماد ریشه واحد مردم است، اظهار کرد: همه اقوام و مذاهب کشورمان در جنگ و صلح مطیع ولایت فقیه بوده اند.
رییس‌ جمهوری انسجام، وحدت، یکپارچگی، همبستگی، ایمان، انگیزه و استعدادهای فراوان را عاملی برای رسیدن به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در کشور دانست و ادامه داد: تلاش و کار خستگی‌ناپذیر برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در شرایط کنونی در کشور ضروری است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم این استان همواره در حراست و حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدر و قهرمان بودند، گفت: همزیستی و وحدت و انسجام بسیار خوبی میان مردم آذربایجان غربی وجود دارد و این همزیستی نشان می‌دهد که ما همه از یک ریشه و ایران عزیز هستیم و این سرزمین به همه ما تعلق دارد.
وی با اشاره به اینکه علما و چهره‌های برجسته علمی، از این استان خدمات ارزنده‌ای را به کشور و جهان ارائه کرده‌اند، افزود: در دوران دفاع مقدس، بزرگان، سرداران و شهدای عالی‌مقامی همچون باکری ها، خرازی ها و همت ها از این سرزمین بپا خاستند و درخشیدند و از ایران دفاع کردند و مردم قدردان ایثارگران هستند.
وی خرداد را ماهی پرحادثه و پرتحول در تاریخ نهضت اسلامی و انقلاب برای ملت ایران برشمرد و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اضافه کرد: از آغاز نهضت اسلامی به امروز فراز و نشیب‌های فراوانی در کشور داشته‌ایم و امروز عظمت، استقلال، امنیت و یکپارچگی ما بحق مدیون نهضت امام خمینی(ره) است.
رییس‌ جمهوری اظهار کرد: رهبری، شجاعت، صبر، ایمان، عرفان، هوشمندی و تدبیر امام از او شخصیتی استثنایی در جهان به وجود آورد به گونه‌ای که امام عالم، فقیه، دانشمند، فیلسوف و سیاستمداری به معنای واقعی کلمه بود که نهضت عظیم و بزرگی را به ثمر رساند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه سیره امام، سخنان و رهنمودهای ایشان راه را برای ملت ایران مشخص کرد، ادامه داد: اینکه مردم به تنهایی و بدون اتکا به قدرت‌های خارجی بتوانند در برابر یک رژیم تا بن دندان مسلح، که مورد حمایت همه کشورهای جهان بود، پیروز شوند، بسیار حائز اهمیت است.
وی اقدام مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی (ره) در انتخاب جانشین به حق امام، در کوتاه ‌ترین زمان ممکن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز راه امام، توسط خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری، ادامه یافته است.
وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه به عنوان چتر و خیمه‌گاهی هستند که همه ملت در فراز و نشیب‌ها و روزهای سخت زیر آن جمع می‌شوند، افزود: پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس به خاطر مجاهدت و ایستادگی مردم و اتحاد و انسجام آنان حاصل شد.
رییس جمهوری افزود: در دوران دفاع مقدس، همه ملت ایران از اقوام، مذاهب و ادیان مختلف برای دفاع از کشور در کنار هم و دوشادوش یکدیگر حضور داشته و فداکاری کردند.
دکتر روحانی یکپارچگی و اتحاد مردم را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: استان آذربایجان غربی نمونه‌ای برای وحدت و اتحاد در کشور است.
وی با بیان اینکه ملت ایران نژاد، قومیت و طایفه ‌شان را در صحنه‌های ملی پشت سر گذاشته و همه با اتحاد در کنار هم فداکاری و ایثار کردند، اظهار کرد: امروز از روزهای سخت به خوبی عبور کرده ایم و این بسیار مهم بود که جمهوری اسلامی ایران بتواند در برابر قدرت‌های بزرگ و شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایستادگی و مقاومت کند.
وی با بیان اینکه ملت ایران قدردان فداکاری و ایثار بوده و آن را در حافظه تاریخی خود حفظ می‌کند، اظهار کرد: میدان سیاست پیچیدگی‌های گسترده‌ای دارد و هنر من در مذاکرات هسته‌ای برابر دنیا این بود که افراد درستی برای این کار برگزیدم.
وی با اشاره به اینکه دشواری‌ها و پیچیدگی‌های حضور در میدان سیاست همانند حضور در میدان ایثار و فداکاری و جنگ است، ادامه داد: اینکه بتوانیم سند بزرگی را در برابر قدرت‌های دنیا به نتیجه برسانیم، بسیار اهمیت دارد.
رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما باید از همه نیروهای فرهیخته در کشور استفاده کرده و به آنان افتخار کنیم، گفت: باید از فرصت حضور بانوان توانمند در مدیریت و بخش‌های مختلف کشور، استفاده شود.
دکتر روحانی با اشاره به شرایط کشورهای منطقه و ناامنی که سراسر منطقه را فرا گرفته است،‌ افزود: امروز با عنایت الهی کشور ما در امنیت، ثبات و وحدت و انسجام بسیار خوبی قرار دارد.
دکتر روحانی با اشاره به ظرفیت های عظیم آذربایجان غربی در راه توسعه اظهار کرد: واژه بیکاری در منطقه‌ای مانند آذربایجان غربی با وجود طبیعت منحصر به فرد، زمین‌های حاصل خیز و هم‌ مرز بودن با سه کشور بزرگ، مفهومی ندارد بلکه ما باید از این مرزها در روابط با کشورهای همسایه استفاده و بهره ببریم و دولت هم باید به وظایفی که در این زمینه بر عهده دارد، عمل کند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات دولت برای توسعه بیش از پیش استان آذربایجان غربی گفت: دولت، ۴۹ طرح و پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برای استان آذربایجان غربی در این سفر در نظر گرفته که تمامی آنها در سال ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین طرح‌هایی مانند اتصال ارومیه به راه‌آهن سراسری از جمله مواردی است که در دولت پیگیری می شود.
در این دیدار تعدادی از نخبگان آذربایجان غربی دیدگاه های خود را در خصوص موارد مختلف بیان کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا