شهر و جامعهعناوین اخبار

زیر ساخت های امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل باید توسعه یابد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ابراهیم سلیمانی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای آستان مقدس محمدهلال بن علی(ع) در پذیرش زائران، تغییر و بروزرسانی طرح جامع توسعه این امامزاده ضروری است.

وی در حاشیه ی بازدید میدانی از فعالیت های عمرانی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل بیان کرد: فعالیت های عمرانی و ساخت و سازهای آستان مقدس امامزاده هلال(ع) از لحاظ کیفی مطلوب و بر اساس طرح جامع توسعه است.

مدیر کل نظارت بر اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: کلیه فعالیت های حرم محمدهلال بن علی(ع) نیز بر اساس طرح جامع انجام می گیرد که به صورت تدریجی و فاز به فاز در حال اجرا است.

ابراهیم سلیمانی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت بالای این امامزاده عظیم الشان در پذیرش زائران، تغییر و بروزرسانی طرح جامع این امامزاده ضروری است و باید امکانات و زیرساخت های جدیدی برای رفاه زائران، به این طرح الحاق شود.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح جامع توسعه امامزادگان در کلیه بقاع متبرکه کشور تصریح کرد: در سال های اخیر در راستای ارتقاء ارائه خدمات به زائران و مسافران طرح های جامع بقاع متبرکه براساس توسعه زیر ساخت ها و فراهم نمودن شرایط آن ها در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه شده است که روند اجرای این طرح ها نیز در کشور در دست اقدام قرار دارد.

مدیر کل نظارت بر اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به فقدان هتل و مهمانسرا را از نقاط ضعف گردشگری مذهبی آران و بیدگل دانست و خاطرنشان کرد: هیئت امنای آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) باید بمنظور خدمت رسانی بهتر به زائران زمینه احداث یک زائر سرا را در اطراف حرم مطهر اقدام کنند.

ابراهیم سلیمانی در خصوص تجهیز آستان مقدس به سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب تاکید کرد: این  تجهیزات از عهده اداره اوقاف شهرستان خارج است و اداره کل اوقاف استان اصفهان باید بر اساس اعتبارات و با توجه به موقعیت آب و هوایی خاص منطقه تجهیزات لازم را فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا