شهر و جامعهعناوین اخبار

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از ۷ پروژه شاخص عمرانی شهر/ کلنگ بیش از ۱۵ طرح عمرانی دیگر بر زمین می‌خورد

در حالی که مراحل پایانی ۷ پروژه شاخص عمرانی کلانشهر اصفهان به سرعت و به صورت شبانه‌روزی در حال احداث است، فردا چهارشنبه ۱۲ خردادماه جاری نیز کلنگ بیش از ۱۵ طرح عمرانی دیگر با اعتباری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال در مناطق ۱۵گانه اصفهان به زمین می‌خورد.

قطار تغییر و تحول در شهر اصفهان با فعالیت‌های شبانه‌روزی شهرداری این شهر حتی لحظه‌ای از حرکت نیفتاده و با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در شهر اصفهان این اقدامات شدت بلاوصفی را نیز به خود گرفته که در این میان می‌توان نزدیک شدن به روزهای پایانی بهره‌برداری از پروژه‌هایی همچون تقاطع غیر همسطح میدان استقلال، تقاطع غیر همسطح میدان ۲۵ آبان، سالن‌های اجلاس و … را مصداقی بر این مدعا دانست.

اما نمی‌توان فعالیت‌های شاخص شهرداری اصفهان را در این تعداد کلان پروژه محدود کرد چرا که بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های کوچک و محلی نیز از چرخه فعالیت‌های شهرداری خارج نشده و طی یک سال گذشته با بهره‌برداری تعداد زیادی از این دست پروژه‌ها روبرو بوده‌ایم.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف، برگزاری آئین تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان، برگزاری گعده‌های فرهنگی، هنری، علمی و … نیز از دیگر فعالیت‌های شهرداری اصفهان است که این امر نیز بیانگر توجه همه‌جانبه مدیران شهری به همه نیازهای شهروندان است.

اما باید توجه داشت که شهرداری اصفهان تنها به پروژه‌های در دست اجرا توجه نداشته و در سال ۹۵ نیز قصد دارد با آغاز عملیات عمرانی پروژه‌های بزرگ عمرانی در مناطق ۱۵گانه این شهر گام بلندی را در راستای ارائه خدمت به شهروندان بردارد.

پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی اصفهان در سال ۹۵

پروژه‌های پل صاحب روضات بر روی بزرگراه شهید خرازی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، زیرگذر خیابان مطهری با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، ادامه خیابان اردیبشهت و پارکینگ سطحی آن با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی منطقه یک اصفهان در سال جاری است.

اما خیابان فرشادی و پارکینگ زیرسطحی آن با اعتبار ۲۹۱ میلیارد ریال و خیابان کمر زرین با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال را نیز می‌توان از پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی سال ۹۵ منطقه ۳ شهرداری اصفهان عنوان کرد.

تعریض خیابان بازارچه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در منطقه ۴ شهرداری اصفهان، تعریض پل فلزی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در منطقه ۵ شهرداری اصفهان را نیز می‌توان از دیگر پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی شهرداری اصفهان در سال جاری عنوان کرد.

اما منطقه ۶ و ۸ شهرداری اصفهان نیز از قطار پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی شهرداری اصفهان در سال جاری جا نمانده و احداث بال سوم خانه علوم با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و پارک محله بهرام‌آباد با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال نیز پروژه‌های پیش‌بینی شده برای این دو منطقه هستند.

ورزشگاه ناصر خسرو با اعتبار ۴۷ میلیارد در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان و فرهنگسرای سهروردی در منطقه ۱۳ شهرداری با پیش‌بینی اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی نیز از دیگر پروژه‌های امسال شهرداری اصفهان خواهد بود.

منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز با کلنگ‌زنی پروژه ورزشگاه شهرک امام حسین (ع) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی، ورزشگاه محله حصه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی و ورزشگاه محله عمان سامانی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نیز در ریل بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان در سال جاری قرار می‌گیرد.

مجموعه تجاری اداری و پارکینگ خان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی نیز از پروژه‌های در دستور کار شهرداری اصفهان در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در سال ۹۵ خواهد بود.

همچنین آغاز به کار بهره‌برداری از بازار بزرگ گل و گیاه در باغ تندرستی با همت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان نیز از پروژه‌‌های سازمانی شهرداری اصفهان برای سال ۹۵ عنوان شده است.

آغاز کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در مناطق ۱ و ۵

گفتنی است فردا چهارشنبه ۱۲ خردادماه، پروژه‌های پل صاحب‌روضات بر روی بزرگراه شهید خرازی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، زیرگذر خیابان مطهری با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، ادامه خیابان اردیبشهت و پارکینگ سطحی آن با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در منطقه یک و پروژه تعریض پل فلزی اصفهان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در منطقه ۵ کلنگ‌زنی شود تا چراغ پروژه‌های جدید شهر اصفهان روشن شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا