شهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش و پرورش محور اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ،جلسه شورای آموزش و پرورش استان صبح امروز به ریاست استاندار و با حضور اعضاء در محل استانداری تشکیل جلسه داد .

استاندار درابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ماه خرداد را هنگامه بذرپاشی و شکل گیری پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود : پس از انقلاب نیز در سوم خرداد نمایش مقاومت و درچهاردهم این ماه اوج ماندگاری و پایبندی مردم بر ارزشهای انقلاب اسلامی با حضور در مراسم رحلت امام رقم خورد .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متفاوت از سایر دستگاههاست از اعضای جلسه خواست :  با توجه به آگاهی از مشکلات وآشنایی با مسائل پیش رو با هم افزایی و مشارکت تولید فکر کنند .

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و افزود : اوقات فراغت نباید مختص به فصل تابستان و تعطیلی مدارس باشد و دراین راستا خواستار تهیه برنامه مدونی مختص اوقات فراغت دانش آموزان برای تمام ایام سال شد .

وی با تأکید بر تشکیل شورای هماهنگی مهارت در استان  افزود: مهارت آموزی به دانش‌آموزان را در رشته‌های مختلف جدی بگیریم و در این زمینه بایستی دستگاه‌ها و ادارات اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان ضمن انتقاد ازکمبود نیروی ماهر و فنی در استان ادامه داد: متأسفانه نیروی فنی و ماهر برای بسیاری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا از خارج از استان تامین می‌شود.

وی گفت: اگر در این استان متناسب با پروژه‌های در دست اجرا، نیروی ماهر و فنی تربیت شود، قطعا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه ایجاد شده و سرمایه خارج از استان نمی‌رود و خواستار تغییرنگاه به رشته‌های فنی و هنرستان شد.

استاندار افزود : آموزش و پرورش باید یک اتاق فکر داشته باشد که خروجی آن تحول در نگرش دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مسؤولان مربوطه برای برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در این استان، گفت: نتیجه این جشنواره‌ها باید به توسعه فضاهای آموزشی و برطرف کردن کمبودها منجر شود.

نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات قبلی پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا