شهر و جامعهعناوین اخبار

حل مساله بیکاری و  تورم از مدارس آغاز می شود نه تکرار مدل های اقتصادی خارجی/ مجلس دهم نقش تعیین کننده ایی در تصمیم گیریهای اقتصادی داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«عبدالحسین ساسان»در دومین جلسه کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه بیکاری یکی از چالش های مهم هر خانواده ایرانی است ،افزود:این چالش مهم اقتصاد ایران بدون ریشه یابی و آسیب شناسی قابل حل نیست .

وی تصریح کرد:در زمان دولت سازندگی با وجودی که دولت خواستار استفاده از مدل های اقتصادی و نظرات اقتصاددان دانشگاه استنفورد وMIT  بود ،دکتر حسین عظیمی استاد اقتصاد دانشگاه با فریادی بلند خواستار سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان کشور برای تربیت نسل متخصص و توانمند بود ولی هیچ کسی به حرف وی توجه نکرد و امروز متوجه می شویم که او درست می گفت و دولتها توجهخی به این موضوع نداشتند.

وی تصریح کرد:هر دولت با بهره گیری از نظرات اقتصاددان تحصیل کرده دانشگاههای معتبر آمریکا به دنبال حل مشکلات اقتصادی است و معلوم نیست که این اقتصاددانان بتوانند مشکل  را حل کنند .ساسان با اذعان به اینکه مدارس در ایران از دنیای پیشرفته عقب مانده است افزود:شیوه آموزش و فضای فیزکی مدارس فعلی بایستی متحول شود تا بتوانیم نسل توانمند تربیت کنیم تا مسایل کشور را حل کند.

ساسان خاطر نشان کرد:مرحوم عظیمی بارها خواستار آویختن مدل های اقتصادی به دیوار و ترکز بر روی کودکستان و مدارس برای تربیت نسل توانمند شد.

وی با بررسی راهکار حل مساله بیکاری با جذب  سرمایه گذاری خارجی گفت:سرمایه گذار به دنبال محیطی مناسبی برای سرمایه گذاری است نه به دنبال حل مشکل بیکاری زیرا اگر قرار بود مشکل بیکاری را حل کند در کشور خودش این اقدام را انجام می داد.

کشانی:مجلس دهم نقش تعیین کننده ایی در تصمیم گیریهای اقتصادی داشته باشد

«امیر کشانی»رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه مجلس به عنوان مهمترین مرجع قانونگذاری ،نقش تعیین کننده ایی در تصمیم گیری ها وروندهای کشور دارد، افزود:مجلس در راستای ایجاد ساختارهای اقتصادی نیاز به بازنگری در قوانین اصلاح قانون مالیات ها در جهت افزایش تولید و جذب سرمایه گذاری خارجی است .

وی تاکید کرد:مجلس دهم باید اقتصادی تر از دوره های گذشته باشد و نباید در حمایت و انتقاد از دولت نقش خنثی داشته باشد .

وی خواستار بازنگری در قوانین اقتصادی جاری کشور  با توجه به تغییر شرایط سیاسی ایران در جامعه جهانی شد و گفت:دولت در سایه مجلس همراه و همیار می تواند راهکارهای جدی تر و راهبردی برای رفع مشکل های ساختار اقتصادی کشور ارایه دهد .

«سلیمانی»دبیر کمیسیون آموزش اتاق اصفهان از برگزاری مناقصه ایی طرح های پژوهشی  اتاق خبر داد و گفت:موضوعات اطلاع رسانی شده و منتظر دریافت پروپوزال پژوهشگران و محققان هستیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا