شهر و جامعهعناوین اخبار

استفاده از ظرفیت روابط عمومی شهرداری اصفهان برای تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه اقتصاد مقاومتی در حوزه روابط عمومی شهرداری اصفهان که با حضور مدیر و روسای ادارات روابط عمومی شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب طی ۶ سال گذشته فرمایشاتی را در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین امسال نیز این موضوع مورد تاکید ویژه معظم‌له قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان نخستین نهاد و پس از گذشت دو ساعت از نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قرارگاه اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کرد، افزود: راه‌اندازی این قرارگاه هیچ هزینه و چارت اضافی را به شهرداری اصفهان تحمیل نکرده است.

رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تنها انجام اقدامات سبک، چابک و کارآمد در دستور کار ویژه اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان قرار دارد، بیان کرد: باید توجه داشت که شهرداری در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها به اقدام و عمل توجه دارد.

وی با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی مصوبه نداشته و فرایندی برای راه‌اندازی آن طی نشده است، اضافه کرد: در این قرارگاه تاکنون ۳۰ محور اصلی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب طی ۶ سال گذشته، ۲۴ محور از فرمایشات رؤسای قوای سه گانه و ۱۰ محور نیز از فرمایشات مقام معظم رهبری در نوروز امسال استخراج شده است.

جان‌نثاری تصریح کرد: ۲۴ محور از فرمایشات مطرح شده در حوزه اقتصاد مقاومتی مربوط به فعالیت‌های شهرداری است که این ۲۴ محور احصاء شده و برای اجرا در اختیار مدیران بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انتخاب ۱۰ محور قابل اندازه‌گیری در شهرداری اصفهان مورد توجه است، افزود: این ۱۰ محور به صورت ویژه به مدیران ابلاغ شده و در بازه‌های زمانی مختلف از آنها گزارش عملکرد دریافت خواهد شد.

رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه تعریف پروژه‌های دانش‌بنیان یکی از محورهای اصلی تعریف شده برای شهرداری اصفهان است، تاکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به بُعد دانش‌محوری در پروژه‌ها بسیار مهم است و در زمینه کاهش هزینه‌ها تاثیر بسزایی دارد.

وی در خصوص حوزه کاری روابط عمومی در شهرداری اصفهان نیز عنوان کرد: باید توجه داشت که شهرداری ظرفیت رسانه‌ای بالایی دارد و همچنین می‌توان از ظرفیت تابلوهای شهری برای فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

جان‌نثاری در ادامه و پس از استماع دیدگاه‌های مدیر و کارمندان روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: باید همه پیشنهادات ارائه شده به برنامه تبدیل و به زودی اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی کم کردن هزینه‌ها مد نظر نیست، ادامه داد: باید توجه داشت که در این زمینه برای مثال افزایش هزینه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی سبک زندگی ضروری است.

رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه جلوگیری از تحریف معنای واقعی اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین وظایف شهرداری و حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری است، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در حوزه تبیین خود مبانی اقتصاد مقاومتی دچار خلاء هستیم و از این رو باید از ظرفیت روابط عمومی و رسانه‌ها بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر را از دیگر وظایف شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: این اقدام باید توسط رسانه‌ها نیز به صورت جدی پیگیری شود.

جان‌نثاری در ادامه با تاکید بر اینکه قطار اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان روی ریل است، اضافه کرد: این قطار تاکنون دچار انحراف نشده و تنها نیازمند سرعت‌گیری بیشتر است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا