بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

اوراق مشارکت صنعت نفت در بورس بازگشایی شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از بورس اوراق بهادار تهران، امروز (دوشنبه) ۳۵ میلیون برگه از اوراق مشارکت شرکت ملی نفت ایران با نماد «مپارس۷۱۲» به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال و تعداد ۱۵ میلیون برگه از اوراق مشارکت شرکت ملی نفت ایران با نماد «مغرب۹۷۱۲» به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در بورس تهران بازگشایی شدند.
بنابراین گزارش اوراق «مپارس۷۱۲» و «مغرب۹۷۱۲» با سر رسید سه ساله با نرخ سود علی الحساب ۲۱ درصد روزشمار و معاف از مالیات است که سود آن هر سه ماه پرداخت می شود. دامنه نوسان روزانه اوراق پنج درصد و تسویه حساب و پایاپای T+1 است.
ضامن اوراق «مپارس۷۱۲» و «مغرب۹۷۱۲» صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و عامل پرداخت سود، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) معرفی شده است.
دو اوراق مشارکت ملی نفت با نمادهای «مپارس» و «مغرب» از نوزدهم اسفند ماه پارسال، در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
همچنین در ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ با معامله ۴۸ هزار میلیارد ریال از دو اوراق مشارکت ملی نفت با نمادهای «مپارس» و «مغرب»، بزرگترین تامین مالی دولت در تاریخ بورس تهران رقم خورد.
به گزارش ایرنا، وزارت نفت برای تامین طرح های اولویت دار به ویژه میدان های مشترک نفتی، اقدام به انتشار اوراق مشارکت کرده است، این وزارتخانه در نظر دارد برای شماری دیگر از طرح های صنعت نفت نیز اوراق مشارکت منتشر کند.
اوراق «مپارس۷۱۲» مربوط به پارس جنوبی و اوراق «مغرب۹۷۱۲» مربوط به اجرای میدان های نفتی غرب کارون است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا