شهر و جامعهعناوین اخبار

نشست بررسی فرصت های تجاری اصفهان و آلمان  در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل‌آبادی» رییس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست برسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و آلمان در سالن همایش های بین المللی اتاق بارگانی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان اصفهان گفت: ایران و آلمان از ۱۴۳ سال پیش باهم وارد تعامل اقتصادی شده و تا قبل از تحریم‌های ظالمانه، این روابط ادامه یافت.

وی تصریح کرد:هم‌اکنون نیز روابط با آلمان روابط مناسبی است و بیش از ۶ هزار دانشجوی ایرانی در این کشور تحصیل می‌کنند و این کشور اولین کشوری بود که پس از امضای برجام با ایران وارد مذاکره شد.

وی اصفهان را شهری صنعتی و اقتصادی معرفی کرد و افزود: همه افراد حاضر در این جلسه، نمایندگان بخش خصوصی استان اصفهان هستند و به همت همین افراد بود که در سال‌های سخت تحریم، اقتصاد کشور زمین‌گیر نشد.

سهل‌آبادی در ادامه وجود ۱۶۳ واحد آموزش عالی در سطح استان را نشانه‌ایی بر دانش‌بنیان بودن اصفهان قلمداد کرد و افزود:در طی این سال‌ها، رشد قابل‌توجه علمی حاصل‌شده و بیش از ۶۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: رتبه کمی و کیفی اصفهان در حوزه دانشگاهی، در ایران در رده دوم قرار داشته و درزمینه ی صنایع دانش‌بنیان،اصفهان رتبه قابل قبولی  دارد.

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران شهر اصفهان را شهری با غنای فرهنگ بالا توصیف کرد و گفت: ادیان اسلام، مسیحی، زرتشتی و کلیمی سال‌ها در این شهر در صلح و صفا زندگی کرده و هیچ نزاعی بین آن‌ها ثبت‌ نشده است.

وی تصریح کرد: ۸ هزار واحد صنعتی در اصفهان در حال فعالیت هستند، بیش از ۷۰۰ واحد معدنی فعال در این استان وجود دارد و علاوه بر تولید ۷۰ درصد فولاد کشور، صنایع نساجی، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی استان از رتبه‌های بالایی در سطح کشور برخوردارند.

«مارتین دالیگ (Martin dulig)وزیر اقتصادایالت زاکس آلمان گفت: نقطه اوج سفر ما به ایران آمدن به شهر اصفهان بود و من فکر می کنم به قلب فرهنگی و صنعتی ایران پا گذاشته ایم.

وی  افزود: خلاقیت و آینده نگری به وضوح در اصفهان قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان مشترکات زیادی از جمله جمعیت و صنعتی بودن با استان زاکس دارد.

دالیگ اظهار کرد: ارتباط مستقیم و رودر روی مردم و شرکت های دو کشور بهترین راهکار برای انجام فعالیت های مشترک بویژه فعالیت های اقتصادی در آینده است.

در ادامه جلسه دو نماینده دیگر از دو استان زاکس-آنهالت و مکلنبورگ-فورپومرن به ارایه نظرات خود پیرامون شهر و استان اصفهان پرداختند و نسبت به برقراری روابط مشترک تجاری و فرهنگی در آینده با اصفهان ابراز امیدواری کردند.

سه استان زاکس، زاکس-آنهالت و مکلنبورگ-فورپومرن در شرق آلمان ( آلمان شرقی سابق) قرار دارند.

هیات تجاری آلمانی متشکل از ۶۰ نفراز مسئولان و دست اندرکاران در زمینه های معماری، برنامه ریزی و مهندسی، ساخت و ساز، شیمی، انرژی، لجستیک، مکانیکی، تجهیزات و لوازم جانبی، دارویی و صنایع غذایی در این نشست با همتایان اصفهانی خود به تبادل نظرپرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا