پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اقتصاد ایران از کما خارج شده ولی همچنان  از نارسایی های ساختاری رنج می برد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالحسین ساسان»در کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد:اقتصاد ایران حتی پیش از تحریم های شورای امنیت از نارسایی های ساختاری متعددی  رنج می برد و کاملا بیمار بود.

وی تصریح کرد:اگر اقتصاد را  که یک پدیده نادیدنی و تجریدی است به بدن انسان تشبیه کنیم می توان با ذکر یک مثال کاربردی و ملموس تاثیر تحریم های شورای امنیت و تاثیرلغو ان را بهتر مجسم کرد.

ساسان خاطر نشان کرد:فرض کنیم یک انسان معتاد به داروهای روان گردان و فاقد فرهنگ کار و کوشش ،فاقد مهارت های شغلی ،غیر مولد وابسته به درآمد سرار خانواده دچار سک سانحه رانندگی می شود و در اعما فرو می رود .

این اقتصاددان برجسته اضافه کرد: چنین بیماری حدود سه سال در بیهوشی کامل با یک زندگی نباتی وتنقس مصنوعی زنده می ماند سرانجام یک تیم پزشکی بسیار توانمند و مجهز به پیشرفته ترین دانش ها و تجهیزات برای نجات وی وارد عمل می شوند .این تیم پس از یک سال تلاش شبانه روزی موفق می شود بیمار را از حالت اغما و بیهوشی خارج کند و به زندگی برگرداند در حقیقت بیمار از مرگ حتمی بر اثر ضربه مغزی نجات یافته است ولی این امر به معنای ان نیست که وی از نارسایی های ساختاری متعدی که پیش از ضربه مغزی  دچار شده بود ،نجات یافته است .

ساسان تاکید کرد:اقتصاد ایران همچون مثال پیش گفته بهیاری تیم مذاکره کننده بسیار مهارت از حالت اغما خارج شده است .ولی نباید فراموش کرد که این بیمار پیش از اینکه ضربه مغزی شود دچار اعتیاد مواد مخدر روان گردان (یارانه ها ) ،عدم تعادل روانی (به هم ریختگی قیمت های نسبی کالا و خدمات ) فقدان مهارت های شغلی، (بی نیازی  صاحبان صنایع از فارغ التحصلان دانشگاه ها )و سرانجام دچار عراضه تنبلی و تن پروری (فقدان فرهنگ کار و سخت کوشی)بوده است ، بنابراین به هوش آمدن به معنای سالم شدن نیست .

 

سهل آبادی:دولت بدهی چین و هند را ببخشد

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  با تاکید بر اینکه بخش خصوصی طلب ایران را ناشی از درآمدهای نفتی از کشورهای هند و چین را نمی خواهد،افزود:تهاتر بدهی نفتی با کالاهای مصرفی باعث ضربه زدن به تولیدات داخلی شده است.

رییس اتاق اصفهان راهکار مقابله دولت با کسری بودجه را کاهش هزینه هایش برشمرد و گفت:بدنه سنگین دولت به همراه تشریفات اداری سبب شده که دولت به تولید کنندگان  جهت دریافت درآمدهای مالیاتی فشار وارد کند.

وی اضافه کرد:تصمیمات غیرمنطقی به اقتصاد ایران ضربات سنگینی را وارد ساخته و بهتر است دولت و مجلس قبل از تصمیم گیری با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی که دغدغه تولید و صنعت دارند مشورت کنند.

جباری: میز کشورهای خارجی در اتاق بازرگانی اصفهان  تشکیل می شود

«قاسم علی جباری»رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست های بررسی فرصت های  تجاری و سرمایه گذاری اصفهان با سایر کشورها گفت:فعالان اقتصادی می توانند از این نشست ها بیشترین بهره برداری را عاید استان اصفهان کنند.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با دو اتاق بازرگانی فوزو و چوآنزو خبر داد و گفت:در سفر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به همراه شورای شهر تلاش شد ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان به اطلاع سرمایه گذاران چینی رسانده شود.

جباری خواستار تشکیل میز کشورهای خارجی در اتاق اصفهان شد و گفت:تمرکز بر روی کشورهای هدف صادرتی می تواند به افزایش صادرات منجر شود.

وی همچنین با انتقاد از طولانی بودن سخنرانی مسوولین در نشست های هیات تجاری خارجی گفت:بازرگانان در این نشست ها باید از  زمان  اندک نهایت استفاده را در مذاکرات B to B  ببرند و نبایستی مسوولین با سخنرانی های طولانی مدت فرصت مذاکره رو در رو از شرکت کنندگان بگیرند.

«توکل»عضو کمیسیون در این جلسه عامل اصلی رکود واحدهای صنعتی را نبود رونق در بازار دانست و گفت:برای ایجاد رونق باید تلاش کرد.

 

«بوخارد توست»رییس اتاق بازرگانی فورزهایم آلمان در این جلسه از آمادگی  شرکت های آلمانی جهت سرمایه گذاری مشترک در استان اصفهان خبر داد و گفت:جذب سرمایه گذار برای استان اصفهان به عنوان یک استان صنعتی امکان پذیر است .

«میرسلاویچ»کارشناس گردشگری کرواسی در این جلسه خواستار تمرکز استان اصفهان بر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شد و گفت:داشتن برنامه برای جذب توریست و معرفی برند گردشگری دو موضوع مهم پیش روی گردشگری استان اصفهان است.

وی خواستار تعیین استراتژی گردشگری برای شهر اصفهان شد و گفت:مشخص شدن پیاده روها ،مراکز خرید و حفظ و نگهداری اماکن تاریخی در تعیین استراتژی گردشگری یک شهر مهم است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا