حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۶۳۵ وب سایت متخلف و۱۵ فروشنده غیر مجاز دارو شناسایی و دستگیر شدند .

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ “جهانگیرکریمی”معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت: در اجرای طرح بین المللی مبارزه با فروش دارو در فضای مجازی تحت عنوان طرح پانجیا۹ که بصورت مشترک توسط پلیس فتای ناجا اجرا شد، ماموران پلیس فتای اصفهان در مدت زمان ۳۰ روز موفق به شناسایی ۶۳۵ وب سایت متخلف و دستگیری ۱۵ نفر در این زمینه شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این رابطه گردانندگان اصلی این سایت ها نیز در عملیات های ویژه پلیس فتا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها تعداد یک هزار و ۱۰۰نوع از داروها و تجهیزات پزشکی غیر مجاز و تقلبی کشف شد.

سرهنگ کریمی ارزش تقریبی این داروها را ۲۰۰ میلیون ریال دانست و افزود:گردانندگان وب سایت های شناسایی شده درزمینه فروش داروهای غیر مجاز وتفلبی افزایش قد ،افزایش و یا کاهش وزن و تجهیزات پزشکی تقلبی فعالیت می کردند.

وی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی به کسانی که از طریق فضای سایبر اقدام به تبلیغ و فروش غیر قانونی دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی کرده و سلامت مردم را با خطر مواجه می کنند هشدار داد و گفت:پلیس فتا به دقت فعالیت های مجرمانه را در اینترنت رصد می کند و در جهت تامین امنیت و آسایش کاربران فضاهای مجازی برخوردهای قانونی را با عاملان اخلال در این فضا بعمل می آورد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفها ن به مردم توصیه کرد: به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت های اینترنتی توجه نکنند زیرا بررسی ها نشان می دهد اکثر این وب سایت ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی و داروئی غیر مجاز خطرناک کرده و بخشی از آنها نیز از این طریق کلاهبرداری کرده و وجوه مردم را بدون اینکه کالایی را به آنان تحویل دهند دریافت کرده و مشتریان هم که هیچ نشانی از آنها ندارند مجبورند برای همیشه قید پول خود را بزنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا