بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

ثبت رکورد جدید در فرابورس با حضور ۶۰هزار معامله گر آنلاین در عرضه اولیه سهام

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،امیر هامونی گفت: امروز استقبال خوبی از چهارمین عرضه اولیه امسال بورس ایران صورت گرفت به طوری که در کمتر از یک ثانیه، ۱۰۰ میلیون سهم شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (با نماد وهور) عرضه شد که به کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گزاری اختصاص یافت.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه این سهم یک هزار و ۷۸۰ ریال کشف قیمت شده است، اضافه کرد: همچنین ۱۳۰ میلیون سهم نیز به معامله گران آنلاین عرضه می شود.
هامونی گفت: سرمایه این شرکت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که با توجه به قیمت کشف شده یک هزار و ۷۸۰ ریالی برای هر سهم، ارزش بازاری این شرکت به چهار هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: پیش از این نسبت به تعداد پایین معامله گران آنلاین در عرضه های اولیه سهام انتقاد می شد که تلاش کردیم با افزایش این تعداد به ۶۰ هزار نفر، سهم معامله گران آنلاین در عرضه اولیه را افزایش دهیم.
صبح امروز فرآیند کشف قیمت «وهور» انجام شد که بر اساس آن ۱۳۰ میلیون سهم برای معامله گران آنلاین تا سقف ۲ هزار و ۳۰۰ سهم به ازای هر نفر تخصیص یافت.
همچنین سهم هر یک از کارگزاری های عضو فرابورس به همراه همه شعب، ۴۸۰ هزار سهم تعیین شده و صندوق های سرمایه گذاری نیز هر یک ۴۸۰ هزار سهم خواهند داشت.
براساس اعلام مدیران این شرکت، سود هر سهم آن برای سال مالی ۹۵ معادل ۲۶۹ ریال پیش بینی شده است.
شرکت مدیریت انرژی تابان هور چهارمین شرکتی به شمار می رود که عرضه اولیه آن در فرابورس در سال ۹۵ انجام شده است.
نیروگاه های زیرمجموعه شرکت مدیریت انرژی امیدتابان هور به عنوان سومین مجموعه نیروگاهی کشور پس از نیروگاه دماوند و نیروگاهی از گروه مپنا در فرابورس عرضه می شود. این شرکت ۷۵۰ مگاوات معادل یک درصد ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را در اختیار دارد.
پیش از این در شانزدهم اسفندماه پارسال، سهام نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگ ترین نیروگاه کشور برای عرضه در بورس اوراق بهادار معرفی شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا