عناوین اخبارمخابرات

تعرفه اینترنت برای ارائه دهندگان داخلی خدمات کاهش می یابد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،مراسم امضای این تفاهمنامه به نام «تفاهم‌نامه اپراتورهای اینترنتی برای کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی» در حضور محمدجواد آذری جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران اپراتورهای اینترنتی و سرویس دهندگان برگزار شد.
براساس این تفاهمنامه، شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت از این پس با ارتباط مستقیم با مراکز تبادل اطلاعات کشوری، هزینه ها را کاهش خواهند داد که این کاهش هزینه ها برای کاربر نهایی بیشتر در استفاده از تصاویر و فیلم ها خواهد بود.
این تفاهمنامه بدنبال افتتاح پروژه مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات تهران امضا شد. این مرکز افزایش سرعت، کیفیت و کاهش هزینه خدمات اینترنتی، استفاده بهتر از محتوا و خدمات داخلی، محلی سازی توزیع ترافیک و استفاده بهینه از منابع ارتباطی کشور را به همراه ایجاد بستری مناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای شبکه‌های توزیع محتوایی داخلی به ارمغان می‌آورد.
مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات دارای مزایایی همچون ایجاد زیرساخت لازم برای پیاده‌سازی این شبکه و بومی‌سازی دسترسی به اطلاعات، جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و گردش منابع در داخل کشور هستند.
با امضای این تفاهمنامه کاربران نهایی که از سرویس‌های داخلی استفاده می‌کنند با ۵۰ درصد کاهش تعرفه اتصال به شبکه، روبرو می‌شوند.
به دلیل رایگان شدن تعرفه انتقال ترافیک از طریق مرکز تبادل داده که به تازگی در تهران افتتاح شد، تعرفه نهایی کاربران ۵۰ درصد به ازای هر گیگابایت مصرف، کاهش پیدا خواهد کرد و از آنجایی که عمده مصرف کاربران اینترنت مربوط به دانلود فیلم و صوت در شبکه‌های اجتماعی است، اجرای این طرح می‌تواند هزینه مصرف بسیاری از کاربران را کاهش دهد.
سایر سرویس‌دهندگان خدمات ارتباطی، شبکه مالی بانکی کشور، نظام‌های مالیاتی، شبکه دولت و مراکز علمی نیز باید تا شهریورماه به این عرصه بپیوندند.
هم‌ اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت مقدمات امضای تفاهم‌نامه با دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران را نیز برای انتقال ترافیک داده به مرکز تبادل داده( NIX ) برای کاهش تعرفه ترافیک داخلی آغاز کرده است.
تفاهمنامه ذکر شده میان شرکت های رایتل به عنوان اپراتور تلفن همراه، شرکت های اینترنتی شاتل و آسیاتک و سه شرکت ارائه دهنده خدمات تصویری آپارات ، فیلیمو و تلویبیون امضا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا