دسته‌بندی نشده

نوسازی بافت های فرسوده با کمک بلاعوض در صورت تامین بودجه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد فرید لطیفی افزود: در راستای تفاهمنامه هایی که برای نوسازی بافت های فرسوده با شرکت مادر تخصصی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی به امضا رسیده و وزیران کشور و راه آنها را امضا کرده اند، آماده کمک به نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

وی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه ها مقرر شده تا شهرداری ها پروانه ساخت، وزارت شهرسازی تسهیلات با سود کم بهره و سازمان مدیریت بحران کشور تسهیلاتی حتی بصورت بلاعوض را در اختیار مالکان بافت های فرسوده قرار دهند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تصمیم داریم در صورتیکه شهرداری ها و وزارت شهرسازی به وعده های خود در نوسازی بافت های فرسوده عمل کنند، تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات را بصورت بلاعوض در اختیار مالکان فرسوده قرار دهیم.

لطیفی افزود: اکنون در کشور دارای سه هزار بافت فرسوده هستیم که در این مناطق ۲۶۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد و یک میلیون نفر جمعیت در آنها ساکن هستند.

وی یکی از دلایل بی رغبت مردم به مشارکت نوسازی بافت های فرسوده را اعتبار ناکافی و عدم اعتماد لازم ذکر کرد و گفت: بافت های فرسوده از لحاظ ایمنی و فیزیکی دارای مشکلات متعددی هستند که باید هر چه سریعتر نوسازی شوند.

به مناطقی از شهر که از لحاظ تاسیسات روبنائی، زیربنائی، ابنیه، مستحدثات، خیابان ها و دسترسی ها دچار فرسودگی و ناکارآمدی شده اند و ساکنان آن از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و کالبدی رنج می برند بافت فرسوده گفته می شود.

طی سال های گذشته مدیریت شهری اقداماتی را هر چند کمرنگ در راستای بهسازی بافت های فرسوده به انجام رسانده اما همچنان پایتخت نشینان بویژه در بخش های جنوبی شهر از بافت های فرسوده پر خطر رنج می برند.

سازمان نوسازی شهرتهران نیز پیشنهاداتی را برای احیاء و بازآفرینی محدوده های فرسوده شهر تدوین و برای درج در برنامه ششم توسعه به استانداری تهران ارسال کرده است

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا