عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

نفت خام در نزدیکی بالاترین سطح ۲۰۱۶/نفت برنت ۵۲ دلار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با رشدی ۲۱ سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در روز گذشته به ۵۲ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۳۱ سنت افزایش قیمت ۵۱ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

معامله‌گران اعلام کردند رشد قیمت عمدتا ناشی از افت موجودی ذخایر نفتی آمریکا بوده است. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با افتی ۳٫۲۳ میلیون بشکه‌ای و ثبت سومین هفته متوالی سقوط خود به ۵۳۲٫۵ میلیون بشکه رسیده است.
دلار ضعیف‌تر که در این ماه افتی ۲٫۴ درصدی را در مقابل سبد ارزهای اصلی دیگر به ثبت رسانده است، باعث شده تا واردات سوخت‌ برای کشورهای استفاده کننده از ارزهای دیگر ارزان‌تر شود و بدین ترتیب موجب حمایت قیمت شود.
برخی تحلیلگران اعلام کردند نشانه‌هایی وجود دارد که رشد اخیر قیمت نفت که موجب صعود ۶ درصدی طلای سیاه در ماه جاری و دو برابر شدن قیمت نسبت به ماه فوریه شده است، ممکن است اغراق شده باشد.
بانک ANZ  اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها به دلیل رشد تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه‌ای نفت خام و افزایش ۹ عددی تعداد دکل‌های فعال آمریکا،‌ ملایم بوده است.معامله‌گران همچنین نسبت به رشد ذخایر فراورده‌های نفتی در آمریکا و آسیا هشدار دادند.
با وجود رشد قیمت اخیر، بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران بر این باورند که برچسب ۶۰-۵۰ دلاری برای هر بشکه، قیمتی عادلانه برای نفت خام خواهد بود به طوری که منحنی برنت در آینده و تا اوایل سال ۲۰۲۱ در همین محدوده باقی خواهد ماند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا