شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

با انجام حدود ۱۲۰ متر حفاری، حفرتونل خوانسار شهریورماه سالجاری به اتمام می رسد/ خوانسار تنها شهر فاقد کمربندی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان خوانسار با ۹۰۰ کیلومتر وسعت و با داشتن  ۲۴۰ کیلومتر راه همسنگ و ۱۶۰ کیلومتر راه درشمال غرب استان اصفهان واقع شده که با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه انجام اقدامات راهسازی آن تنها در ۶ ماه از سال مقدور است .

سید محمد مدنی رییس اداره راه وشهرسازی این شهرستان طی مصاحبه انجام شده، به کارشناس خبر گفت: این شهرستان ۱۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ کیلومتر راه اصلی ، ۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۳ کیلومتر راه روستایی دارد که در این راستا تکمیل باند دوم محور خوانسار – دامنه و خوانسار- گلپایگان از جمله محورهای اصلی این شهرستان به شمار می روند .

مدنی درخصوص پروژه دوبانده خوانسار – دامنه و خوانسار – گلپایگان گفت: این دو پروژه از مهمترین محورهای مواصلاتی این شهرستان است که دارای نقاط مستعد حادثه بوده که در صورت تکمیل ضمن برطرف شدن این نقاط عبور ومرور وسایل نقلیه در آنها تسهیل خواهد یافت.

پروژه خوانسار – دامنه بطول ۲۲ کیلومتر، ۶ کیلومتر در حال بهره برداری و ۱۶ کیلومتر باقیمانده با تامین اعتبار لازم به بهره برداری خواهد رسید و پروژه خوانسار– گلپایگان نیز با ۷ کیلومتر تاکنون ۳ کیلومتر انجام شده که با انجام۴ کیلومتر باقیمانده  تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت : کمربندی خوانسار بطول ۲۶ کیلومتر برای این شهرستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته و می توان گفت خوانسار تنها شهرستانی است که فاقد کمربندی است .

وی با اشاره به پروژه تونل خوانسار اظهار داشت : این پروژه به طول ۲/۱ کیلومتر با هدف اتصال استانهای مرکزی ، اصفهان و لرستان و مابین شهرستان خوانسار و بویین میاندشت در حال احداث است که با توجه به شرایط ژئوفیزیکی و کوهستانی بودن آن وریزش های متوالی متاسفانه حفاری آن با کندی انجام می شود وبا حفاری ۱۲۵ متر باقیمانده ، حفاری به اتمام می رسد وبا انجام عملیات راهسازی به طول ۳ کیلومتر فاز اول این پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

از جمله اقداماتی که در این شهرستان مستلزم توجه بسیار می باشد بحث اقدامات راهداری است چرا که محوری همچون صفادشت – رحمت آباد بطول ۶۰ کیلومتردرصورت عدم انجام روکش آسفالت ، زیرسازی آن نیز دچار صدمه خواهد شد که خوشبختانه با  ۲۵ کیلومترروکش آسفالت سرد آن بصورت سیلکت موافقت شده است.

مدنی از جمله اقدامات راهداری در شهرستان خوانسار را اینگونه بیان داشت:  انجام خط کشی راهها بطول ۶۰ کیلومتر، نصب گاردریل بطول ۳ کیلومتر، نصب نیوجرسی در بزرگراهها بطول ۲ کیلومتر ، آرامسازی و شانه سازی و آشکارسازی محورها بطول ۳۰ کیلومتر و نصب ۱۲۰۰ عدد علائم ایمنی از جمله اقدامات راهداری این شهرستان جهت ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات در محورها بوده است .

اصلاح ۲ نقطه پرتصادف چال ماسین در کیلومتر ۹ تا ۱۲ محور خوانسار – ویست با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال و احداث پل عابر پیاده با دهانه  ۳ متری در محل روستای تیدجان محور خوانسار – گلپایگان با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال انجام وبه بهره برداری رسیده که با این اقدامات آمار تصادفات جانی وخسارتی در این مقاطع صفر است .

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان خوانسار درخصوص بافتهای فرسوده این شهرستان اظهار داشت : شهرستان خوانسار ۳۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری را به خود اختصاص داده که امید است با راهکارها و با تدابیر اندیشیده شده در این راستا بتوان اقدامات بهسازی و احیای این بافتها را به انجام رساند.

وی با اشاره به پروژه های مسکن مهر شهرستان گفت: ۵/۹ هکتار زمین جهت احداث واحدهای مسکن مهر اختصاص داده شده که تاکنون ۵۸۰ واحد در قالب ۳۸ بلوک ساخته شده و ۲۴۰ واحد آن تحویل متقاضیان گردیده است .

تنها مشکل موجود در سایت مسکن مهر این شهرستان بحث آماده سازی بوده که از طریق هیات تسویه در حال انجام است .

مدنی درخصوص اراضی تحت اختیار دولت در این شهرستان اظهار داشت: به نمایندگی از سازمان ملی زمین ومسکن تاکنون سعی شده برای تمامی اراضی دولتی موجود سند اخذ گردد که اخیرا هم توسط نیروهای حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی در این شهرستان رفع تصرف شد و به مالکیت دولت برگشت .

وی در پایان از جمله مشکلات موجود درحوزه راه وشهرسازی شهرستان را عدم تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام  دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولین به این بخش از استان شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا