شهر و جامعهعناوین اخبار

رونق تولید و بازار استان سیستان و بلوچستان در گرو صادرات است .

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری جلسه ساماندهی مبادلات مرزی سیستان صبح امروز به ریاست استاندار و با حضور اعضاء به منظور بررسی مشکلات مبادلات مرزی منطقه سیستان در محل استانداری تشکیل گردید .

استاندار در این جلسه ضمن تبریک و گرامیداشت ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از معنویات این ماه ، ابراز امیدواری کرد : فیوضات این ماه منتج به توسعه اخلاق و روابط درست انسانی و ارتباط بیشتر با قرآن باشد .

وی در ادامه خواستار ارزیابی و نقد مثبت از طرح ساماندهی مبادلات مرزی شد و افزود : بحث معابر و بازارچه ها بایستی شفاف تعریف شود و هیچ کدام جای دیگری را نگیرد و موجب تضییع قانون و حقوق افراد نشود .

استاندار با اشاره به  آمار بالای دریافت کنندگان کارت مبادلات مرزی ، گفت: این آمار پایش جدی می طلبد و بایستی فقط افراد واجدالشرایط و روستاییان محروم مرزنشین از مزایای مبادلات مرزی برخوردار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید برنظارت برکیفیت و استاندارد محصولات صادرات و واردات در بازارچه‌های مرزی،تصریح کرد: تضمین سلامت مردم شرط واردات و صادرات است نباید کالاهای وارده به منطقه غیربهداشتی باشد و به سلامت مردم لطمه وارد کند.

استاندار افزود: هر محصولی که مبادله می‌شود باید از سلامت لازم برخوردار باشد و هر جنسی را به هر قیمتی نباید صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد : بازارچه‌های مرزی نباید به صورت خیابانی بلکه باید ساماندهی شده باشد و با تشکیل تعاونی ها به کمک خود مردم باید به بازارچه های مرزی زینت بخشیم .

هاشمی در پایان تاکید کرد: مسؤلان مربوطه تفاوت بازارچه‌های مرزی را با معابر مشخص کنند مبادلات کالا در بازارچه‌های مرزی باید کوله‌بری و چمدانی و در حد تامین امرار معاش مرزنشینان باشد.

درابتدای این جلسه نیز اربابی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین پیشنهادات اصلاحی در خصوص  نحوه بازگشایی  و فعالیت معابر مرزی ارائه نمود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا