پیشخوانعناوین اخبار

فریب شیادان مدعی جمع آوری کمک برای نیازمندان را نخورید

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش افزود: شهروندان باید حتما از طریق مراکز معتبر و دارای مجوز کمک کنند.
وی اظهار کرد: با شروع ماه مبارک رمضان، شاهد راه اندازی کانال هایی برای جمع آوری کمک های نوع دوستانه به افراد نیازمند هستیم که برخی با راه اندازی کانال درشبکه اجتماعی متاسفانه قصد شیادی و کلاهبرداری دارند.
این مقام انتظامی ادامه داد: این افراد با بارگذاری تصاویر محرومان جامعه در کانال های تحت مدیریت خود تلاش دارند از حس نوعدوستی کاربران سوء استفاده کنند.
آذردرخش، ادامه داد: حتی لینک ها و درگاه های موجود در این کانال ها برای جمع آوری کمک های نقدی می تواند فیشینگ باشد که اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت ببرند.
فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌ وسیله یک هکر یا حمله‌کننده برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند نام کاربری، رمز عبور و رمز کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود و در این حالت حمله‌کننده وانمود می‌کند یک شخص یا یک سازمان مورد اعتماد است.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به این نکته هم اشاره کرد که شیادان، علاوه بر اشتراک گذاری جمع آوری کمک برای نیازمندان و فقرا در کانال های شبکه های اجتماعی از شیوه ارسال پیام های خصوصی نیز استفاده می کنند؛ در این ترفند این افراد با اعلام نام و مشخصات دورغین از افراد نیازمند حس نوعدوستی کاربران را ترغیب می کنند تا بتوانند از آنان کلاهبرداری بکنند.
وی تاکید کرد: بهترین راه برای رساندن کمک های مادی به دست افراد نیازمند موسساتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) است که شناخته شده و معتبر است.
سرهنگ آذردرخش با اشاره به نشانی سایت و ایمیل پلیس فتا، آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا