دسته‌بندی نشده

پلیس اصفهان مسئول مبارزه با قاچاق کالا در مرکز کشور را برعهده دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ”جهانگیر کریمی” در خصوص کشفیات پوشاک قاچاق توسط فرماندهی انتظامی استان و جلوگیری از ورود این نوع کالا به بازار گفت: با اقدامات ویژه انتظامی و عملیاتی در ایستگاه های بازرسی و گلوگاه های ورودی استان و همچنین عملیات های تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی طی مدت سال ۹۴ بیش از ۱۰۰۰ محموله پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۶۷ میلیارد ریال توقیف شد.

وی افزود: در همین راستا تعداد ۲۸۷ نفر که اقدام به قاچاق این پوشاک ها کرده بودند نیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: امسال با توجه به نام گذاری آن از سوی مقام معظم رهبری مبنی به نام ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” و اجرای طرح های تشدید مبارزه با قاچاق کالا در سراسر کشور، مسئولیت مبارزه با قاچاق کالا در مرکزیت کشور برعهده پلیس استان اصفهان قرار گرفته است.

سرهنگ کریمی بیان داشت: در همین راستا نیروی انتظامی استان از ابتدای سال ۹۵ با توجه به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق از مرزهای جنوبی به سمت مرکزیت کشور وارد می شود به همین جهت ایستگاه های بازرسی جنوبی استان تقویت و فعالیت آنها را دوبرابر کرده است و همچنین با برنامه ریزی عملیات ها، اجرای طرح های انتظامی مختلف، هماهنگی با استان های همجوار و تعامل با دستگاه های استان سعی کردیم تا این موضوع را مدیریت کنیم.

این مقام انتظامی گفت: انتظار داشتیم چون طرح مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی یک طرح ملی است و در تمامی استان ها اجرا می شود شاهد کاهش ورود کالای قاچاق باشیم که برآورد های اولیه ما نیز این موضوع را نشان می دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در خصوص کشفیات پوشاک قاچاق در سال جاری نیز به خبرنگار ما گفت: در دو ماهه ابتدایی سال ۹۵ بیش از سه میلیارد ریال پوشاک خارجی قاچاق توسط ماموران پلیس استان کشف شده و از ورود این نوع کالا به بازارهای استان و همچنین بازارهای استان های شمالی و حتی پایتخت کشور جلوگیری به عمل آمد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این گونه اقدامات انتظامی هنوز از سوی برخی از کارشناسان گفته می شود که ۷۰ درصد پوشاکی که در بازار استان عرضه می شوند قاچاق هستند گفت: پاسخ این سوال را باید سایر دستگاه ها بدهند ضمن اینکه باید گفت متغیر های مختلفی در خصوص تشخیص ورود و عرضه کالاهای قاچاق وجود دارد و نمی شود زیاد به این گونه آمارها استناد کرد.

کریمی در خصوص اینکه چه اقداماتی در مبارزه با قاچاق کالا می تواند موثر باشد گفت: برخی اقدامات شامل ایجاد فضای رقابتی بین تولید کنندگان، فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای داخلی بین مردم، استمرار طرح های انتظامی مبارزه با قاچاق می تواند عرضه کالاهای قاچاق را با مشکل مواجه کند از طرفی اگر بتوانیم با برنامه ریزی ها و اقدامات زیرساختی بتوانیم کاری کنیم که قیمت کالای قاچاق گرانتر از قیمت تولیدات داخلی باشد و به همین جهت نتواند با تولیدات ما رقابت کند فکر می کنم بتوانیم در آینده موضوع قاچاق کالا را مدیریت کنیم و روز به روز شاهد روند کاهشی ورود آن در جامعه باشیم.

معاون اجتماعی پلیس در پاسخ به این سوال که پوشاک قاچاق بیشتر به چه طریقی وارد کشور می شود گفت: مجموع بازرسی های صورت گرفته توسط ماموران ما نشان می دهد بیشتر به صورت جاسازی در ناوگان مسافربری عمومی، کامیون ها و خودروهای سواری است و بیشتر نیز در پوشش مسافر و حمل در ساک ها و وسایل آنها قاچاق می شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری همه مردم، مسئولان و دستگاه ها امسال باید در موضوع اقتصاد مقاومتی شعار اقدام و عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند و انشاء اله با اقدام عملی همگان شاهد شکوفایی اقتصاد کشور و یاس و نومیدی دشمن را باشیم.

کریمی از مردم خواست اگر چنانچه اطلاعاتی در زمینه تهیه، ورود، دپو و توزیع کالاهای قاچاق دارند موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ما اطلاع دهند و پلیس را در این امر خطیر یاری دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا