شهر و جامعهعناوین اخبار

با مراکز تولید و توزیع مواد مخدر به صورت جدی و بی رحمانه برخورد خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استان سیستان و بلوچستان ،هاشمی گفت : کلیه ی دستگاههای دولتی بایستی به سمت اجتماعی نمودن مبارزه با پدیده ی شوم اعتیاد بروند و رسالت این امر بیشتر متوجه ادارات و سازمانهایی ست که با مردم تعامل بیشتری دارند .

وی با اشاره به این موضوع که  گزارشات وضعیت اعتیاد بایستی شفاف بوده تا بتوانیم بر اساس واقعیت موجود با این معضل برخورد کنیم تاکید نمود: هیچگونه کتمانی در خصوص گزارشات وضعیت اعتیاد از سوی دستگاههای مربوطه پذیرفته نیست  .

استاندارهمچنین بیان داشت : ادارات آموزش و پرورش ، مراکز دانشگاهی و شوراها سه نهاد پایدار در نقاط جمعیتی استان هستندکه می بایست نقش جریان سازی را در حل این معضل اعمال نمایند.

هاشمی متذکر شد: یکی از الزامات استان،  برگزاری دوره های آموزشی جهت پزشکان و مراکز کاهش آسیب بصورت یکپارچه و هماهنگ است.

وی در پایان خواستار گزارشی جامع از وضعیت اعتیاد در سطح استان و همچنین تحلیل جامعی از این معضل و راهکارهایی جهت کمرنگ شدن و رفع این مشکل شد.

سردار رحیمی نیز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در سال ۹۵ فعالیت‌های اثرگذار و خوبی در زمینه اقدامات مقابله با ورود مواد مخدر صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در سال جدید تاکنون  ۲۹ تن مواد مخدر توسط انتظامی سیستان و بلوچستان کشف شده که ۴۰ درصد افزایش کشفیات را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

دبیر کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مدت فوق  نیروی انتظامی ۲۹ تن ، مرزبانی استان ۱۷ تن، اداره کل اطلاعات ۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم و سپاه استان نیز ۴ تن مواد مخدر کشف کرده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ۵۵ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا