پیشخوانخودرووقطعه سازیعناوین اخبار

قیمت ۳ محصول ایران خودرو افزایش یافت

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مشرق ،ایران خودرو برای دومین بار در سال جاری قیمت سه محصول خود را افزایش داد و در قیمت‌گذاری جدید، نرخ این محصولات حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در قیمت گذاری جدید محصولات ایران خودرو، قیمت سمند LX مالتی پلکس ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج معادل ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

قرار است این افزایش قیمت از ابتدای تیرماه اعمال شود.

قیمت قبلی سمند LX مالتی پلکس ۳۰ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۶ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان و پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان است که البته این قیمت ها مشمول کارت طلایی رایگان و دستگاه رهیاب رایگان نیز می‌شود.

قیمت محصولات ایران خودرو ابتدای امسال در پی افزایش نرخ بیمه شخص ثالث افزایش یافته بود.

قیمت جدید سه محصول ایران خودرو در شرایطی تعیین شده که طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۵ میلیون و ۱۲۴ هزار تومان تعیین شده بود در حالی که در مصوبه ایران خودرو قیمت ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای این خودرو تعیین شده است.

در مورد پژو ۲۰۶ با مشخصات تعیین شده در مصوبه ایران خودرو نیز قیمتی در مصوبه شورای رقابت مشخص نشده است.

در خصوص سمند ال ایکس قیمت ۲۵ میلیون و ۹۸۸ هزار تومانی در مصوبه شورای رقابت تعیین شده اما قیمت این محصول با مالتی پلکس در مصوبه ایران خودرو ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشخص شده است.

هرچند در مصوبه شورای رقابت آمده بود که به ارقام فوق الذکر، نرخ بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شماره گذاری و سایر خدمات اضافه می‌شود و همچنین به قیمت نهایی خودروهای بنزینی ایران خودرو ۱۰۰ هزار تومان بابت الزام قانونی EOBD اضافه می‌شود،اما مشخص نیست اختلاف بین قیمت های تعیین شده تا چه حد با این مصوبه همخوانی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا