پیشخوانعناوین اخبار

راهیابی پرزحمت آزادکاران کشورمان به فینال با شکست آمریکا

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، دیدار تیم های کشتی آزاد ایران و آمریکا در چهل و چهارمین دوره جام جهانی سال ۲۰۱۶ یکشنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در سالن فروم شهر لس آنجلس آمریکا آغاز شد که دلاورمردان کشورمان در این مسابقه سخت و طاقت فرسا حریف خود را شکست دادند.
در این دیدار هر دو تیم ۴ پیروزی کسب کردند اما تیم ایران با کسب ۱۷ امتیاز مثبت برابر ۱۵ امتیاز آمریکا به فینال راه یافت.
این دیدار در سالن فروم که زمانی محل برگزاری دیدارهای تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز بود با استقبال هواداران آمریکایی و تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم آمریکا مواجه شده بود.
تیم ملی کشتی آزاد ایران پیش از این تیم های جمهوری آذربایجان را ۵ بر ۳ و هند را نیز ۸ بر صفر شکست داده بود.
تیم روسیه نیز با کسب سه پیروزی برابر گرجستان، ترکیه و مغولستان به فینال این رقابت ها راه یافته بود.
دیدار رده بندی نیز بین تیم های آمریکا و گرجستان برگزار می شود.
جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۶ روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه سال ۹۵ در شهر لس آنجلس کشور آمریکا برگزار می شود، که تیم ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های آمریکا، جمهوری آذربایجان و هند هم گروه است و در گروه یک این مسابقات نیز تیم های روسیه، گرجستان، ترکیه و مغولستان حضور دارند.
تیم ملی ایران تاکنون شش مرتبه در این رقابت ها در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکو، ۲۰۱۳ تهران، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لس آنجلس قهرمان شده و اگر بتواند امسال نیز کاپ قهرمانی را بالای سرببرد برای هفتمین مرتبه (پنجمین دوره متوالی و سومین دوره متوالی در لس آنجلس) به این مهم نایل می شود.

نتایج انفرادی این رقابتها از این قرار است:
ایران – آمریکا
۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۷ – دانیل دنیس ۲
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور۸ – تونی راموس ۲
۶۵ کیلوگرم: سیداحمد محمدی ۳ – فرانک مولینارو ۴
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۲ – جیمز گرین ۵
۷۴ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۰- آلکس درینگر صفر
۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۲ – جی دن کاکس ۶
۹۷ کیلوگرم: عباس طحان یک – کایل اسنایدر ۸
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی ۳ – جک وارنر یک

گزارش نفر به نفر دیدار تیم های ایران و آمریکا:
حسن رحیمی دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز جهان در نخستین مبارزه تیم ملی ایران با آمریکا در وزن ۵۷ کیلوگرم برابر دانیل دنیس قرار گرفت که در همان دقایق نخست حریف آمریکایی با زیرگیری دو امتیاز از این آزادکار کشورمان گرفت که در ادامه رحیمی با بیرون بردن حریف یک امتیاز کسب کرد تا سه دقیقه نخست به سود حریف قدرتمند آمریکایی به پایان برسد.
در تایم دوم رحیمی با یک زیرگیری بی نقص و مایه فیتو دو امتیاز دیگر کسب کرد و سپس با زیرگیری و میان کوب دنیس را خاک کرد و جمع امتیازات خود را به ۵ رساند. آزاد کار تهرانی تیم ملی یک دقیقه پایانی را به مدیریت کشتی پرداخت و با کسب دو امتیاز دیگر نخستین دیدار برابر آمریکا را با نتیجه ۷ بر دو به سود خود خاتمه داد.
در پایان این کشتی حریف آمریکایی که به شدت ناراحت بود، برخورد غیرورزشی و زننده ای را با نماینده کشورمان داشت.
مسعود اسماعیل پور در مبارزه وزن ۶۱ کیلوگرم برابر تونی راموسی قرار گرفت که در رقابت های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی می گرفت.
اسماعیل پور کشتی را پرتحرک آغاز کرد که داور مسابقه دو امتیاز به دلیل کم کاری های راموس به آزاد کار جویباری کشورمان داد و اسماعیل پور در ادامه دو امتیاز دیگر با زیرکی و با بیرون بردن حریف گرفت که این موضوع با اعتراض مربیان آمریکایی مواجه شد که داوران نپذیرفتند تا وقت نخست را ۵ بر صفر به سود خود خاتمه دهد.
آزادکار جویباری تیم ملی که مدال نقره و برنز جهان را در کارنامه دارد در سه دقیقه کار مشکلی با این حریف نداشت و با زیرگیری، بردن حریف به بیرون تشک امتیازات خود را به هشت رساند. در اوایل دقیقه ۵ راموس با رسیدن به پای اسماعیل پور دو امتیاز گرفت که در نهایت این مبارزه با نتیجه ۸ بر دو به نفع ایران به پایان رسید.
در سومین دیدار تیم های ایران و آمریکا سید احمد محمدی دارنده مدال نقره و برنز پیکارهای قهرمانی جهان در اواسط وقت نخست داوران یک اخطار کم کاری به فرانک مولینارو دادند که داوران یک امتیاز فنی به محمدی دادند و سپس او یک امتیاز دیگر به دلیل بیرون رفتن پای حریف به بیرون تشک کسب کرد تا وقت اول دو بر صفر به پایان برسد.
در آغاز وقت دوم، مولینارو که به نظر می رسید از نظر فنی حرفی برای گفتن نداشت، با زدن ضربه سعی داشت این خلا را پر کند که با اخطار شدید داوران مواجه شد و یک امتیاز به آزادکار کشورمان داد. مولینارو که از قدرت بدنی بالایی برخوردار بود با دو یورش و خاک کردن حریف جمع امتیازات خود را به ۴ رساند تا این کشتی را با نتیجه ۴ بر ۳ با پیروزی پشت سربگذارد و اولین شکست تیم ایران رقم خورد.
مصطفی حسین خانی پس از پشت سرگذاشتن یک سال مصدومیت و دوری از رقابتها و بعد از آنکه نتوانست در وزن ۷۴ کیلوگرم جایی در تیم ملی داشته باشد دوباره به وزن ۷۰ کیلوگرم بازگشت.
حسین خانی دارنده مدال طلای آسیا در چهارمین مبارزه تیم های ایران و آمریکا در وزن ۷۰ کیلوگرم برابر جیمز گرین دارنده مدال برنز جهان قرار گرفت که حسن یزدانی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۵ این حریف را شکست داده بود. یک دقیقه پس از آغاز این مبارزه گرین با زیرگیری دو امتیاز از حسین خانی پیش افتاد و در ادامه آزادکار کشورمان با رفتن به پشت حریف به سختی این آزادکار سیه چهره آمریکایی را خاک کرد تا این وقت با نتیجه دو بر دو به پایان برسد.
در سه دقیقه دوم حسین خانی کشتی هوشمندانه تری را به نمایش گذاشت اما حریف پرکارتر بود داوران اخطار کم کاری به او دادند و نتوانست در ۳۰ ثانیه امتیازی بگیرد تا یک امتیاز فنی به حریف آمریکایی تعلق بگیرد. در حالی که تنها ۳۰ ثانیه به پایان کشتی باقی بود، گرین یکبار دیگر حسین خانی را خاک کرد تا این کشتی نیز با نتیجه ۵ بر ۲ به پایان برسد تا هر کدام از تیم های آمریکا و ایران دو پیروزی کسب کرده باشند.
در وزن ۷۴ کیلوگرم پیش که همگی انتظار حضور جردن باروز کشتی گیر نامدار آمریکایی را داشتند اما وی به دلیل آنکه فرزند دومش به دنیا آمد قید مسابقات را زد و در جام جهانی شرکت نکرد.
حسن یزدانی (دارنده مدال طلای جوانان جهان) که بعد از پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان و کسب مدال نقره از وزن ۷۰ به ۷۴ کیلوگرم تغییر وزن داده در اولین میدان رسمی خود در این وزن در جام جهانی به میدان رفت. او در پنجمین مبارزه تیم ایران برابر آمریکا، مقابل آلکس درینگری قرار گرفت که به جای جردن باروز به میدان آمد. در اواسط تایم نخست وی با اجرای فن پرتابی حریف خود را به پل برد و ۴ امتیاز پیش افتاد. در وقت دوم یزدانی که بسیار آماده تر نشان می داد با زیرگیری و اجرای فن بارانداز جمع امتیازات خود را به ۸ رساند و در حالی که یک دقیقه به پایان کشتی باقیمانده بود با زیرکی و با پیش انداز یکبار دیگر حریف را خاک کرد و با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر حریف خود را شکست داد تا تیم ایران ۳ بر دو از آمریکا پیش بیافتد.
در ششمین مبارزه این دیدار حساس علیرضا کریمی دارنده مدال طلای جوانان جهان و برنز بزرگسالان جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل جی دن کاکس قرار گرفت که در همان یک دقیقه نخست با گرفتن کمر و خاک کردن حریف دو امتیاز بگیرد که در ادامه حریف با گرفتن پای آزادکار کرجی و خاک کردن وی در بیرون تشک، مبارزه را در وقت نخست به تساوی کشاند.
با آغاز وقت دوم، حریمی در حالی که قصد داشت پای حریف را بگیرد ، پای خودش اسیر دستان حریف شد و دو امتیاز از حریف عقب افتاد و در حالی که در لحظات آخر توانی برای رویارویی با حریف آمریکایی نداشت این مبارزه را با نتیجه ۶ بر ۲ واگذار کرد تا کار دو تیم از نظر تیمی به تساوی کشیده شود. (هر تیم سه پیروزی)
در هفتمین دیدار تیم های ایران و آمریکا، عباس طحان نفر پنجم جهان مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت که اسنایدر سه دقیقه نخست را با سه امتیازی که با هول دادن طحان به بیرون تشک کسب کرده بود به پایان رساند. در سه دقیقه دوم در حالی که طحان تحت تاثیر نام حریف قرار گرفت در یک لحظه به پاهای حریف حمله کرد و نتوانست به خوبی برای خاک آنرا جفت و جور کند که اسنایدر با زیرکی به پشت طحان رفت و دو امتیاز دیگر گرفت که این امر با اعتراض کادر فنی مواجه شد و که مورد قبول واقع نشد که در نهایت طحان این کشتی را با نتیجه ۸ بر یک به قهرمان جهان واگذار کرد.
در آخرین کشتی این دیدار حساس پرویز هادی دارنده مدال طلای بازی های آسیایی و پهلوان کشور در سال ۹۳ برابر جک وارنر قهرمان المپیک لندن قرار گرفت.
وارنر، آزاد کار وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آمریکا است که در این دیدار در سنگین وزن کشتی گرفت.
هادی که از قدرت بدنی بالایی برخوردار بود توانست حریف نامدار خود را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا