بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

برنامه ریزی برای ۲۰ عرضه اولیه در فرابورس تا پایان امسال/احتمال عرضه جدید تا پایان خردادماه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، امیر هامونی درباره عرضه های اولیه سهام در فرابورس تا پایان امسال، افزود: تاکنون به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درخواست عرضه و پذیرش در فرابورس مطرح شده که اجرایی شدن آنها مستلزم طی فرایندی طولانی و اخذ صورت های مالی و مستندات لازم است.
مدیرعامل فرابورس ایران درباره عرضه اولیه آتی گفت: در نظر داریم که پیش از پایان خردادماه عرضه اولیه شرکت سرمایه گذارای گوهران امید در فرابورس انجام شود.
هامونی به استقبال سهامداران از عرضه های اولیه اشاره کرد و گفت: دو نوع عملیات در بازار بورس مورد علاقه فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد که نخست افزایش سرمایه شرکت ها و دیگری عرضه اولیه سهام شرکت های جدید در بازار بورس است.
وی ادامه داد: معمولا ورود شرکت های شرکت های جدید برای سهامدارانی که موفق به خرید عرضه اولیه می شوند، ۲۰ تا ۳۰ درصد بازدهی مثبت دارد، بنابراین همیشه برای آنها استقبال وجود داشته است.
مدیرعامل فرابورس ایران درباره محدودیت خرید توسط معامله گران آنلاین در عرضه اولیه و نارضایتی آنها از این موضوع، گفت: حدود ۸۰۰ هزار معامله گر آنلاین درکشور وجود دارد، اما عرضه اولیه سهام محدود است، در نتیجه به همه معامله گران، سهم اولیه نمی رسد.
هامونی گفت: البته اقداماتی برای حل این موضوع انجام و پیشنهاداتی نیز مبنی بر کاهش سهمیه ها در عرضه های اولیه مطرح شده تا معامله گران آنلاین بیشتری بتوانند سهم خریداری کنند.
وی درباره نقش عرضه های اولیه در رونق بخشیدن به بازار بورس گفت: به دلیل منافعی که عرضه های اولیه دارد و استقبال سهامداران، عرضه های اولیه می تواند به رونق بخشی در این بازار کمک کند.
مدیرعامل فرابورس ایران همچنین به مزایایی ورود شرکت به بازار سرمایه، افزود: ورود شرکت ها به بازار بورس و فرابورس مزایایی را نیز برای شرکت ها به دنبال دارد و سبب می شود فعالیت آنها با شفافیت بیشتری انجام شده و تسهیلات بیشتری را نیز دریافت کنند.
هامونی اضافه کرد: سهام شرکت های بورسی این قابلیت را دارند که برای وثیقه گذاری نیز استفاده شوند و بر این اساس به جای آنکه اموال و دارایی این شرکت ها، وثیقه گذاشته شود، از سهام برای وثیقه گذاری استفاده می شود.
وی یادآور شد: همچنین عرضه های اولیه، موجب می شوند که سطح بازار گسترده تر شده و از شکل گیری رشد هیجانی درباره برخی سهام خاص جلوگیری شود.
مدیرعامل فرابورس ایران درباره ارزش بازار فرابورس ایران، گفت: با ورود شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، ارزش بازار فرابورس به ۹۶۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا