شهر و جامعهعناوین اخبار

تغییر برخی مدیران استان قطعی است/ رسانه ها مهم ترین ابزار نظارت هستند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ، سیدعلی اکبر پرویزی اظهار کرد: استانداری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارزیابی هایی در این خصوص داشته است که خود مدیران نیز از این فرایند مطلع هستند و امیدوار هستیم این ارزیابی به سرانجام برسد تا مدیرانی که توانایی لازم را ندارند و انتظار دولت را برآورده نمی کنند کنار گذاشته شوند.
وی با بیان اینکه برخی از مدیران در مجموعه خود هیچ گونه تغییری نداده اند گفت: برخی از این افراد منتظر هستند دوباره آقای احمدی نژاد بر سر کار بیاید و با همان نیروها کار را آغاز کنند و هیچ اعتقادی به برنامه های دولت تدبیر و امید ندارند.
وی افزود: برخی از مدیران مشکلاتی دارند که در شرایط عادی نیز باید جا به جا شوند اما توسط وزرا و سایرین حمایت می شوند که ما هم اکنون از طریق دستگاه قضایی و سایر اداره ها پیگیر هستیم چرا که برای دولت و دستگاه هزینه سنگینی تحمیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مدیران اصلی، معاونان و مدیران شهرستانی در اجرای برنامه های دولت همسو می کنند گفت:
اگر کارشناسان مدیران را همراهی نکنند آن ها از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهند کرد تا آن ها را جابجا کنند و حتی می توانند نیرو را به حالت تعلیق نیز در بیاورند.
وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم از ابزار چکشی استفاده کنیم گفت: استاندار می تواند مدیری را برای مدتی از کار تعلیق کند.

*** مهم ترین ابزار نظارت در جامعه رسانه ها هستند
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه ها مهم ترین ابزار نظارت در جامعه هستند گفت: قانون تبادل اطلاعات و شفافیت ابلاغ شده است که ما هیچ کار محرمانه ای نداریم بجزء مسائل امنیتی که محدود هستند.
پرویزی افزود: پنهان کاری ها باعث شده تخلفاتی بروز پیدا کند که بعد هزینه های سنگینی بر روی دوش دولت می گذارد، دولت باید فضای مناسبی برای رسانه ها فراهم کند تا جلوی اختلاس ها، فسادها و نارضایتی عمومی گرفته شود و اگر این گونه فضا نباشد امکانات و نیرو کاری از پیش نخواهند برد.
وی گفت: ما اصرار داریم که با مردم صادق باشیم اما ساختار به گونه ای نیست مدیران صادقانه مطالب شان را ارائه دهند و به خوبی تبیین کنند، چالش هایی برای مجموعه مدیران ایجاد می شود متاسفانه ریا کاری، دروغ گفتن ها، غلو گویی و اخبار نادرست و دستکاری اخبار به گونه ای مشکل ساز شده است که اگر بخواهیم عکسش را نیز عمل کنیم دچار مشکل می شویم.
وی با بیان اینکه خودمان مراقبت کنیم که اخبار و اطلاعاتی که به آنان می دهیم صادقانه باشد افزود: در دادن اطلاعات با مردم باید صادق باشیم اگر مطلبی را نادرست به آنان بگوییم چند ماه بعد متوجه خواهند شد و این امر باعث ناراحتی و نارضایتی آنان خواهد شد.
وی اظهار کرد: اطلاعاتی که به مردم داده می شود آنان باید درستی آن را لمس و احساس کنند آرزو های خود را برای آنان عنوان نکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این سه سال هر نکته ای را که گفته ایم عملیاتی و بالای ۹۰ درصد را دنبال و پیگیری کرده ایم گفت: تنها درصد نامحدودی به دلایل مختلف کاری انجام نشده است که از مردم عذر خواهی نیز کرده ایم.
وی افزود: این دولت باید پاسخگوی مردم باشد که دولت روحانی تحت فشارهایی است که مربوط به دولت گذشته است که چاره ای نیز ندارد باید جبران و یا اصلاح کند.
وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری کاری سخت و دشوار است افزود: در این کار مسئولیت از جنبه های مختلف از جمله حقوقی، کیفری و امنیتی بسیار وجود دارد.
وی افزود: با وجود سختی ها جامعه نیاز به اطلاع رسانی و شفاف سازی دارد و در کشوری که هنوز احزاب فعالیت گسترده ای ندارند تنها ابزار نظارت عمومی رسانه ها هستند که خیلی از اتفاقات ممکن است پیش بیاید که کسی آن را منتشر نکند که باعث تکرار اشتباهات می شود.

*** خصوصی سازی صرف کمکی به رفع محرومیت نمی کند
استاندار خراسان شمالی گفت: تنها خصوصی سازی صرف در این استان به رفع محرومیت ها کمکی نخواهد کرد بلکه نیاز به مساعدت و حمایت های شرکت های توسعه ای نیز است.
پرویزی اظهار کرد: بخش خصوصی برای اجرای هر پروژه ای در مرحله اول به دنبال سود است که این امر در مناطق محروم پاسخ نمی دهد بلکه باید کمک هایی از ناحیه دولت و سایر برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این خطه باشد.
وی به طرح توسعه پتروشیمی اشاره ای کرد و گفت: این روند یکسال بدون عملیاتی شدن راکد مانده است.
پرویزی افزود: در طرح توسعه پتروشیمی دچار مشکل هستیم که این پروژه جزء طرح های مصوب دولت نیست و به بخش خصوصی با مشارکت چهار شرکت و مالکیت شرکت پتروشیمی بجنورد است که مربوط به وزارت رفاه نیز است.
وی افزود: برای منطقه ویژه اقتصادی آب، گاز و زمین تامین شده است هنوز بین سهام داران مشکلاتی وجود دارد که هفته پیش در حضور مسئولان مربوطه کمیته ای تشکیل شد و امیدوار هستیم بتوان کار میدانی را بزودی شروع کرد.
وی با بیان اینکه با اجرایی نشدن این پروژه سرمایه گذاری در این دولت مورد سئوال قرار خواهد گرفت افزود: شرکت ها برای مناطق محروم نگاه و هدف اقتصادی صرف تنها نداشته باشند چرا که نیازمند مساعدت ها و پیگیری دولت و شرکت های توسعه ای است.
وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی برای خراسان شمالی مناسب نیست افزود: باید شرکت هاییی همچون اتکا، بنیاد تعاون، قرار گاه خاتم و سایر برای سرمایه گذاری در این استان محروم کمک کنند تا این گونه پروژه ها زودتر اجرایی شود.
وی اظهار کرد: ۴۱ درصد سهام پتروشیمی مربوط به شستا است، ۱۷ درصد مربوط به پترو پارس، ۱۷ درصد پترو فرهنگ و مقادیر کمی نیز مربوط به سایرین است که همه نیز اعلام آمادگی کرده اند اما پیشنهاد داده اند شرکت جدیدی ایجاد شود که سهام آنان به صفر نرسد.
وی افزود: سهامداران عنوان کرده اند اگر سرمایه جدیدی صورت گیرد از سهم آنان کم خواهد شد، حاکمیت را از دست خواهند داد اما ما می خواهیم از ظرفیت پتروشیمی برای اجرای این پروژه استفاده کنیم.

***مجتمع پتروشیمی خراسان راهی جزء نوسازی ندارد
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی خراسان ظرفیت محدودی دارد و راهی جزء نوسازی ندارد گفت: کشور نیازمند صنعت است و یکی از کارها این است که این پروژه کنار پتروشیمی ساخته شود و در این راستا باید وزیر رفاه و مدیر عامل تامین اجتماعی وقت بگذارند.
وی افزود: پروژه ۱۹ درصد بازگشت سرمایه دارد اگر اقداماتی انجام شود به ۲۴ درصد خواهد رسید که قابل انجام است، چرا هم اکنون منتظر نشسته اید باید تعیین تکلیف کنید، این پروژه جزء سفر نیز است باید اتفاق بیفتد.
استاندار خراسان شمالی گفت: در این پروژه با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی صحبت نیز شده است و فرایند ها پیش رفته اند و مطالعات زیست محیطی نیز به شرکتی ارائه شده است که انتظار داریم زودتر عملیات میدانی این پروژه آغاز شود.
وی با بیان اینکه مابقی پروژه ها در استان به خوبی دنبال می شود گفت: حتی اگر اعتبار نبوده است پیمانکاران هزینه کرده اند که جزء برنامه های اولویت پرداخت قرار خواهند گرفت.

***موج جدید پرداخت میلیونی ها در نظام اداری نیست
است اندار خراسان شمالی در خصوص سئوال موج جدید دریافت حقوق چندمیلیونی در میان مدیران گفت: پرداخت حقوق به میزان بالا که اخیرا در شبکه های مجازی راه افتاده است در وزرات خانه ها و در نظام اداری نیست
می تواند این امر در شرکت های وابسته به دولت و نهادها باشد.
وی افزود: به عنوان مثال می تواند در شهرداری اتفاق بیفتاد چرا که درصدی از بودجه عمرانی حتی خود دولت در آیین نامه آورده است که می تواند دریافت کند که بعضا در برخی موارد بودجه هنگفتی خواهد شد.
وی افزود: در برخی از شرکت ها بخشی از کارانه و سود بهره وری طرح به مدیران اختصاص دارد که در یک مجموعه بزرگ در نهایت عدد هنگفتی و بالایی خواهد شد که این امر می تواند مربوط به پاداش بانکی ها نیز باشد که خوشبختانه هم اکنون دولت در مصوبه ای این عدد را محدود و منوط به حداکثری کرده و سقفی گذاشته شده است که هر ساله نیز آن عدد در دولت مطرح و بازنگری خواهد شد که این کار را دولت در هفته گذشته انجام داده است.
وی به آلومینای جاجرم نیز اشاره ای کرد و گفت: در سال ۹۳ این شرکت دولتی شد که هیات مدیره را عوض کردیم و موضوع را نیز قضایی کردیم.
وی با بیان اینکه کارکنان دولت از تبعیض ها و نابرابری ها ناراضی هستند گفت: در قانون خدمات کشوری برخی از دستگاه ها مستثنی شدند و مجلس نیز نباید چنین قانونی را تصویب می کرد.
وی افزود: از ابتدای قانون خدمات کشوری با تبیعض اجرا شده است که برخی از دستگاه ها فشار آوردند که این امر مشکل ساز شد.

*** بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستان از اقدامات دولت روحانی در خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی گفت: دولت روحانی در این چندسال ساخت بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی در این استان آغاز کرده است که چالش اساسی استان را در این حوزه برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه این دولت در زمینه خانه های بهداشت و مراکز درمانی نیز اقدامات خوبی انجام داده است گفت: ایجاد مراکز درمانی و بهداشتی جزء پروژه های اولویت دار بوده است.
وی در پاسخ به سوال بروز بیماری های نو، افزایش سرطان ها و بخصوص سرطان دستگاه گوارش در این استان نیز گفت: رژیم غذایی، فقر غذایی، نوع مصرف مواد غدایی، تحرک و سایر فاکتور ها در بروز یک بیماری می تواند موثر باشد و این دولت با توجه به نیاز جامعه هم اکنون درمان را در دستور کار خود قرار داده است.
وی بر اهمیت آموزش و پیشگیری نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا نیز اقداماتی انجام شده اما مشکلات زیاد است.
وی افزود: چالش در نوع مصرف، مشکل غذایی که آلوده به سم و کود هستند که از این ناحیه آسیب خواهیم دید.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهم ترین فاکتورها در انتخابات این است که شرایط برای حضور مردم فراهم کنیم که اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم مردم به این باور خواهند رسید که نقش و اثرگذاری در انتخابات دارند اگر برعکس عمل کنیم هرگونه انتخاباتی با چالش مواجه خواهد شد و دولت مسیر خوبی را طی نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون دولت تمام وقت خود را گذاشته است تا مسائل و مشکلاتی که حتی مربوط به خودش نیز نیست برطرف کند گفت: دولت نمی تواند خود برنامه زیادی داشته باشد چرا که هزاران پروژه نیمه تمام وجود دارد و آنان را اولویت قرار داده است.

*** اقدامات خوب دولت در حوزه آب شرب و راه روستایی
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه دولت در بحث آب شرب و راه روستایی اقدامات خوبی در این استان انجام شده است گفت: ۶۰ هزار تن قیر وارد و در راه ها استفاده شده است.
وی در حوزه سدها نیز اظهار کرد: سد غلامان و سومبار به بهره برداری کامل رسید و سد چندیر تا پایان سال آبگیری خواهد شد و همچنین سد گلمن دره با وجود اینکه به اتمام نرسیده بود در سیل اخیر کمک بزرگی کرد.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه این سد نیمه ساخته شده بود اما در جریان سیل کمک کرد و مانع اتصال همزمان شد و انحرافی عملکرد کرد که از خسارت نیز جلوگیری کرد.
وی افزود: در حوزه گاز رسانی در این دولت ۲۰۰ روستا و شهر در مدت سه سال گازرسانی انجام شده است که هم اکنون ۲۵۸ شهر و روستای این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در ۲۵۷ روستا و شهر نیز مشغول گاز کشی هستیم که در این زمینه تحولی بزرگ در استان ایجاد شده است چرا که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش قرار گرفته اند.

*** ۴۳۰ کلاس درس در دولت روحانی در خراسان شمالی ساخته شد
استاندار خراسان شمالی گفت: بدون احتساب سالن های ورزشی، اردوگاه ها، نماز خانه ها و سایر فضاهای آموزشی در این دولت تنها ۴۳۰ کلاس درس ساخته و تحویل داده شد و هم اکنون نیز ۵۰۰ کلاس درس در حال ساخت است.
استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی مصوبات سال ۹۳ و ۹۲ را اجرایی کرده ایم اما در سال ۹۴ به علت اینکه شرایط مالی دولت نامناسب بود برخی از پروژه ها باقی ماند اما با این وجود وضعیت این استان نسبت به سایر استان ها بهتر است.
پرویزی گفت: در سا ۹۴، دو هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبه مجلس بود که از این میزان ۷۰۰ میلیارد دریافتی داشتیم.
وی در خصوص تعهدات سفر رهبری نیز گفت: در سال ۹۳ تمامی تعهدات سفر بسته شد و علاوه بر آن ۷۰۰ میلیارد ریال مازاد بر آن دریافت کردیم.
وی اظهار کرد: در سال ۹۴ در حوزه راه روستایی، مدرسه سازی کمک های خوبی در این استان شد .
وی در خصوص حوزه اعتبارات در بحث سفر رییس جمهور به این استان نیز گفت: ۵۰ درصد اعتبارات در این حوزه اختصاص پیدا کرد اما میانگین توزیع اعتبارات نسبت به سایر استان ها در وضعیت بهتری قرار دارد.
وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه ها و اعتبارات این سفر در استان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است افزود: برخی از پروژه ها به عنوان مثال گاز رسانی و آب رسانی به بهره برداری نیز رسیده اند.
وی اظهار کرد: دولت قول داده است که در سال ۹۵ علاوه بر تخصیص اعتبارات کسری سال ۹۴ را نیز اختصاص دهد که ما امیدوار هستیم این امر محقق و بخشی از پروژه های نیمه تمام اجرایی شود.
استاندار خراسان شمالی در خصوص پروژه راه آهن نیز گفت: مسیر صندوق توسعه سخت است اما تلاش خواهیم کرد این طرح را به نتیجه برسانیم و در این خصوص با وزیر مربوطه نیز جلسه هایی گذاشته ایم.
دستاورد سفر رئیس دولت تدبیر و امید ۲۴ خردادماه پارسال به خراسان شمالی تصویب ۲۵ طرح در حوزه های مختلف با اعتبار پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا