شهر و جامعهعناوین اخبار

نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان جانی دوباره گرفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، روز گذشته شهروندان منطقه سه شهرداری اصفهان شاهد کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی در این منطقه بودند.

این پروژه‌ها شامل عملیات اجرایی ادامه خیابان فرشادی حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان استانداری، پارکینگ زیرسطحی خیابان فرشادی با ظرفیت ۴۰۰ خودرو، کلنگ‌زنی احداث سالن کشتی در خیابان کمال و مجاورت زورخانه مولا علی (ع) و عملیات اجرایی خیابان کمر زرین حدفاصل خیابان کمال تا میدان امام علی (ع) بود.

شهردار اصفهان در این برنامه اظهار کرد: در حال کلنگ‌زنی پروژه‌های محله‌محور در محلات شهر اصفهان هستیم که البته در مناطق یک و سه شهرداری به دلیل وجود معابر و ساختمان‌های تاریخی و به دلیل اینکه باید مسائل میراثی در آن رعایت شود، کار مشکل‌تر از سایر مناطق است.

دکتر مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه توسعه شهر اصفهان را در کنار حفظ میراث شهر می‌خواهیم، تصریح کرد: در مناطق تاریخی شهر اصفهان مانند مناطق یک و سه، توسعه شهر اصفهان با رعایت حفظ میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم در کمتر از چهار ماه سالن کشتی این منطقه را به بهره‌برداری برسانیم، افزود: احداث این سالن می‌تواند در احیای این رشته ورزشی در سطح استان موثر باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان کمرزرین حدفاصل خیابان کمال تا میدان امام علی (ع)، گفت: آزادسازی‌های این خیابان طی مدت اخیر انجام شده اما مشکلی که در این منطقه وجود دارد این است که این آزادسازی‌ها به دلیل بالا بودن قیمت زمین در منطقه سه به کندی پیش می‌رود.

وی در ادامه به پروژه آغاز عملیات اجرایی ادامه خیابان فرشادی و پارکینگ زیرسطحی آن در منطقه سه شهرداری، اشاره کرد و ادامه داد: ساخت این خیابان و پارکینگ آن اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه به موازات خیابان آمادگاه بوده و تمرکز بالای جمعیتی دارد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ما پروژه‌هایی را آغاز می‌کنیم که بتوانیم آنها را به سرعت تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، اضافه کرد: احداث این پروژه‌ها می‌تواند ترافیک منطقه سه را تا حدودی بسیاری زیادی کاهش دهد.

وی افزود: امیدوارم شهروندان عزیزمان شیرینی بهره‌برداری از این سه پروژه و پروژه‌های دیگر منطقه و سایر مناطق شهرداری را تا پایان سال بچشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا