پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نفیس‌ترین قرآن جهان تجلی هنرهای فاخر اصفهان است

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، اصغر آذربایجانی با اشاره به رونمایی از نفیس‌ترین قرآن کریم جهان در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار داشت: این اثر نفیس هنری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان ملی و استانی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه از صفر تا ۱۰۰ تهیه نفیس‌ترین قرآن جهان که به عنوان «قرآن گنج آسمانی» نیز لقب گرفته، هنر دست است، افزود: این قرآن به مدت ۱۸ سال و به همت برادران جان‌افزا برای شادی روح پدر مرحومشان به نگارش درآمده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به استفاده از ۱۷۶ نوع تذهیب در نفیس‌ترین قرآن جهان اشاره و بیان کرد: جلد این کتاب نیز با هنر قلم‌زنی تزئین شده و تمام آیات برگزیده نیز در حاشیه‌های آن نشسته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه این کتاب با خط ثلث نگاشته شده است، ابراز داشت: استاد غلامرضا ماهرویی به مدت هشت سال کتابت این اثر نفیس هنری را انجام داده است.

آذربایجانی با تاکید بر اینکه برگه‌های این کتاب نیز دست‌ساز بوده و با طلای زرفشان شده و در سایز خاصی تهیه شده است، گفت: این کتاب اثر هنری فاخری است که در کنار محتوای ارزشی قرآن غنا گرفته و در حال حاضر به عنوان نفیس‌ترین اثر هنری جهان اسلام لقب گرفته است.

وی در ادامه به تجلیل از هفت نفر از هنرمندان همکار در تهیه نفیس‌ترین قرآن جهان در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم تهیه چنین آثار فاخر هنری با مضامین دینی و ارزشی می‌تواند تاثیر بسزایی در سوق یافتن هنرمندان به سمت و سوی انجام کارهای هنری مذهبی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همه هنرهای فاخر اصفهان در تهیه قرآن نفیس جهان به کار گرفته شده است، اضافه کرد: توسعه تهیه اینگونه آثار در صنایع دستی اصفهان امری ضروری است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است نفیس‌ترین کتاب قرآن جهان اسلام در مدت ۱۸ سال خلق شده و تمام مراحل کتاب به غیر از نگارش کتاب، در اصفهان و توسط هنرمندان اصفهان انجام شده است ضمن اینکه هزینه انجام این پروژه در مجموع ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا