پیشخوانعناوین اخبار

اظهارنظر شماری از ملی پوشان کشتی آزاد پس از بازگشت به کشور

این آزادکار جویباری تیم ملی روز چهارشنبه پس از بازگشت به کشور در جمع خبرنگاران گفت: همه تلاش خود را برای پوشیدن دوباره دوبنده تیم ملی در المپیک به کار خواهم بست تا بتوانیم یک بار دیگر برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
دارنده مدال برنز المپیک لندن در خصوص حمایت مسئولان از تیم های المپیکی نیز گفت: متاسفانه فضا هنوز المپیکی نشده و امیدواریم در فاصله حدود ۵۰ روز باقیمانده تا بازی های ریو، مسئولان توجه جدی تری به رشته های مدال آوری چون کشتی داشته باشند.
سید احمد محمدی ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم ایران نیز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شکست برابر حریف آمریکایی، گفت: طبق برنامه کادر فنی در این مبارزه پیش رفتم، به طوری که او را تا کنار تشک می بردم و در آنجا سرشاخ می شدم که متاسفانه این کشتی را در یک دقیقه پایانی واگذار کردم.
وی ادامه داد: به هر حال حریف آمریکایی در کشور خودش کشتی می گرفت و برای نخستین بار به تیم ملی کشورش دعوت شده بود و قصد داشت شایستگی های خود را نشان دهد.
محمدی در خصوص آسیب دیدگی خود گفت: بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی در فروردین ۹۵ مصدومیتم به حدی بود که نمی توانستم راه بروم که خوشبختانه پزشکان تیم ملی کمک بسیاری برای درمان من کردند و روز به روز روند درمانی ام بهتر شد.
دارنده مدال نقره و برنز پیکارهای قهرمانی جهان ادامه داد: اگر کادر فنی برای حضور در المپیک به من اعتماد کند در فرصت باقیمانده با بدست آوردن ۸۰ درصد آمادگی، می توانم مانند گذشته کشتی های خوب و قابل قبولی بگیرم.
حسن یزدانی ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم که در هر چهار مسابقه خود در جام جهانی را با اقتدار انجام داد، گفت: امسال تیم های آمریکا و روسیه با نفرات خوبی به جام جهانی آمده بودند و حتی آمریکایی ها قصد داشتند جام را در خانه خود نگه دارند، اما تیم ملی ایران با غلبه بر این تیم، برای سومین مرتبه پیاپی در شهر لس آنجلس قهرمان جام جهانی شد.
دارنده مدال نقره جهان در خصوص حضور نیافتن جردن باروز قهرمان جهان و المپیک در تیم آمریکا، یادآور شد: برای رویارویی با این حریف قدرتمند لحظه شماری می کردم، اما به دلایلی در جام جهانی حاضر نشد.
وی اظهار داشت: امیدوارم در المپیک ریو در صورت رویارویی با او بتوانم مبارزه خوبی را داشته باشم.
یزدانی در خصوص عملکرد خود نیز گفت: در کشتی نخست برابر حریف آذربایجانی به دلیل خستگی نتوانستم عملکرد خوبی داشه باشم، اما در کشتی های بعدی بدنم در شرایط مسابقه قرار گرفت و حتی در دیدار فینال ختیگ تسابالوف قهرمان جهان از روسیه را نیز شکست دادم.
تیم ملی کشتی آزاد ایران بامداد چهارشنبه با استقبال کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان و جمعی از پیشکسوتان و علاقمندان از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شد.
چهل و چهارمین دوره جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۶ روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه در لس آنجلس آمریکا برگزار شد که تیم ملی ایران در دیدار فینال با شکست روسیه برای هفتمین بار قهرمان این مسابقات شد.
تیم ملی ایران پیش از این شش مرتبه در این رقابت ها در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکو، ۲۰۱۳ تهران، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لس آنجلس عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و ۱۱ مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا