تیتر دوعناوین اخبار

ارائه تسهیلات جدید به مشمولان اعزام به خدمت سربازی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی در این باره گفت: این افراد پس از فراغت از تحصیل با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +۱۰) می توانند با ثبت درخواست اعزام به خدمت، تاریخ اعزام را به انتخاب خود تا موعد قانونی آن تعیین کنند که این محدوده زمانی، یکسال است.
وی افزود: قبلا شیوه اعزام به این صورت بود که هر زمان مشمول خود را معرفی می کرد، در اولین فرصت به خدمت اعزام می شد، اما اکنون به منظور اعمال خواسته مشمولان، امکان تعیین زمان اعزام تا موعد قانونی اعزام به خدمت توسط خود مشمول فراهم شده است.
سردار کریمی اظهار داشت: تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولان امکان تنظیم برنامه زندگی را به افراد می دهد تا بر اساس انتخاب خودشان در زمان مناسب به سربازی اعزام شوند.
کریمی با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای به کارگیری تخصصی سربازان، امکان ثبت توانمندی ها و تخصص مشمولان را فراهم کرده است، گفت: مشمولان کارشناسی و بالاتر همچنین می توانند در زمان ثبت درخواست اعزام به خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +۱۰ ) رزومه خود را ارائه کنند تا براساس توانمندی و تخصص به کارگیری شوند.
وی تصریح کرد: این رزومه ها قبل از اعزام مشمولان در اختیار سازمان های مربوطه از جمله ارتش، ناجا و سپاه قرار داده می شود و سازمان ها بر اساس نیازشان می توانند افراد را انتخاب و در یگان هایشان پذیرش کنند.
کریمی در خصوص اجرای این طرح افزود: این موضوع باعث کسب تجربه بیشتر سربازان و نیز بهره وری بیشتر نیروی انسانی در نیروهای مسلح می شود و همچنین به کارگیری تخصصی متناسب با توانمندی افراد، موجب کسب رضایت بیشتر آنان در دوران خدمت سربازی خواهد شد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح تسهیلات اعطا شده به سربازان متاهل از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر به کارگیری سربازان متاهل در شهر محل سکونت همسر گفت: مشمولان متاهل در ابتدای ثبت درخواست اعزام به خدمت باید مشخصات تاهل خود و شهر مورد نظر را در سامانه دفاتر ثبت کنند.
کریمی افزود: مشمولان متاهل به نزدیک ترین مراکز آموزشی شهر مورد نظر آنان، که نیروی مربوطه دارای یگان سازمانی باشد، معرفی می شوند و پس از اتمام دوره آموزشی در شهر مورد نظر، خدمت می کنند.
وی از هماهنگی با معاونت نیروی انسانی نیروهای مسلح برای تحقق این موضوع خبر داد و گفت: پس از اتمام دوره آموزشی، معاونت نیروی انسانی سازمان های مربوطه، یگان خدمتی کارکنان وظیفه را مشخص می کنند.
کریمی افزود: با اجرای این طرح، احتمال بهره مندی همزمان مشمول از همه امتیازات وجود ندارد برای مثال؛ مشمول متاهلی که دارای تجربه و تخصص خاصی هستند در صورت به کارگیری در محل زندگی همسر، ممکن است امکان به کارگیری تخصصی وی میسر نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا