تيتر يكعناوین اخبار

مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، مهم ترین محورهای بیانات عصر گذشته حضرت آیت الله خامنه ای به شرح ذیل است: 
** تنها راه رهایی از گناهان و لغزش ها، تقوا و مراقبت از خویش است.
** از جمله ویژگی های مقطع فعلی این است که مسئولان، بر خلاف اوایل انقلاب با ظرفیت های عظیم کشور بیشتر آشنا هستند و آگاهی کامل و جامعی نسبت به توانمندی ها و امکانات دارند.
** ویژگی دیگری که موجب حساس بودن مقطع فعلی است، وجود یک دشمنی آشکار خاص با جمهوری اسلامی است که فراتر از اختلافات معمولی میان دولت هاست.
** نظام اسلامی بر پایه مبانی فکری و عملی اسلامی با «استکبار، ظلم، تبعیض، و سیاست های زورگویانه» مخالف است و با وجود همه فشارها، قدرت و نفوذ آن روز به روز در منطقه و جهان گسترش و عمق یافته و به عنوان یک قدرت رو به ظهور جدید، منافع ظالمانه قدرت های استکباری را به چالش کشیده است.
** برنامه امروز دشمن این است که توانمندی های جمهوری اسلامی را متوقف کند یا از بین ببرد یا اقلا از رشد آنها جلوگیری کند.
** ما باید تا جایی که می توانیم توانمندی ها را افزایش دهیم.
** بنده بارها تکرار کردم باید کشور قدرتمند بشود و توانمندی هایمان را افزایش بدهیم، اگر افزایش دادیم آن وقت میتوانیم به مردم بگوییم مردم آسوده باشید.
** باید برای حفظ و عمق بخشی به ایمان اسلامی در جامعه به عنوان یکی از زمینه های اقتدار، اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
** آنها برای مقابله با پیشرفت علمی حتی از ابزارهای خباثت آمیز و ممنوع همچون بدافزارها و ویروس های اینترنتی استفاده کردند که می توانستیم برای این جنایت، گریبان آنها را در دادگاههای بین المللی بگیریم که متأسفانه این کار انجام نشد.
**یکی از دلایل عمده فشار بر بخش هسته ای، مخالفت با پیشرفت علمی کشور است و خودشان هم می دانند که ادعای تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای، یک دروغ آشکار است.
** توانمندی سیاسی ملی به معنای وحدت و انسجام ملی باید حفظ شود و با وجود اختلاف ها و سلایق گوناگون سیاسی که اشکالی هم ندارد، در مبانی حرکت نظام، اختلافی در بین مردم بوجود نیاید.
** جمعیت جوان نعمت بسیار بزرگ و مهمی است و مسئولان دولتی باید با برنامه ریزی صحیح در جهت افزایش جمعیت جوان کشور حرکت کنند.
** دشمن عبارت است از «شبکه استکبار» که در رأس آن دولت امریکا قرار دارد و همچنین «شبکه صهیونیستی» که مظهر آن رژیم جعلی صهیونیستی است.
** ذات آمریکای کنونی همان ذات آمریکای دوران ریگان است و هیچ تفاوتی هم میان دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد.
** مسئله اصلی آمریکایی ها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی شود زیرا قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیرقابل قبول است.
**‌ تنزل در مقابل آمریکا پایانی ندارد همانگونه که اکنون بعد از موضوع هسته ای، موضوع موشکی را پیش کشیده اند.
** بعد از موشک، نوبت به حقوق بشر می رسد، بعد از حقوق بشر، موضوع شورای نگهبان، سپس موضوع ولایت فقیه و در نهایت قانون اساسی و حاکمیت اسلام مطرح خواهد شد.
** بنابراین تصور این که جمهوری اسلامی می تواند با آمریکایی ها به مصالحه برسد، تصور نادرستی است.
** تقویت «مصونیت و اقتدار کشور» علاج واقعی همه دشمنی های مستکبران است و براساس فرمان صریح قرآن باید هرچه می توانیم قوت و قدرت «ایمانی، اقتصادی، دفاعی، علمی، سیاسی و جمعیتی» خود را افزایش دهیم.
** همانگونه که صریح و آشکارا گفتم همواره از جوانان مؤمن انقلابی دفاع می کنم و به آنها ارادت دارم.
** احیای صنایع کوچک و متوسط، از بنیانهای اقتصاد مقاومتی است و می تواند تا حد زیادی باعث تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.
** جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند و یا مورد نیاز کشور نیستند، تبدیل تجهیزات فرسوده صنایع، توجه کامل به بخش کشاورزی و تمرکز و سرمایه گذاری برای تولید و صادرات فرآورده های نفتی به جای خام فروشی از دیگر توصیه های رهبر انقلاب به مسئولان بود.
** هم افرادی که از برجام تمجید می‌کنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بیان نظرات خود گاهی مبالغه و اغراق می‌کنند، در حالی که برجام هم «نقاط مثبت و محسّنات» دارد و هم «نقاط ضعف و معایب».
** آنچه که در خصوص برجام می‌گوییم، مطلقاً ناظر به زحمات و تلاش های این برادران عزیز نیست، بلکه ارزیابی عملکرد طرف مقابل است.
** جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره نقض عهد متقابل است.
** مقامات دولت آمریکا در زبان و بخشنامه می‌گویند که مانعی برای معاملات بانکی با ایران وجود ندارد اما در عمل کاری می‌کنند که بانک ها جرأت معامله با ایران را نداشته باشند.
** صنعت هسته ای، صنعتی راهبردی است که باید بدون لطمه باقی بماند و توسعه یابد.
** حق گرفتنی است آن هم از گرگی مثل امریکا که باید حق را از دهانش بیرون کشید.
** از هیأت نظارت بر اجرای برجام توقع داریم با دقت و مراقبت افزونتر در هر نقطه ای که طرف مقابل بد عمل می کند یا به فکر خیانت است بایستد و از منافع ملت دفاع نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا