شهر و جامعهعناوین اخبار

آماده واگذاری پروژه های استانی به بخش خصوصی هستیم .

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ،علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که پیش از ظهر امروز در استانداری تشکیل شد اظهار داشت : بخش خصوصی در هرجا و هر پروژه اقتصادی مایل به گرفتن نقش باشد ، دولت اصراری بر ماندن بر آن نقش ندارد و آماده همکاری و واگذاری آن نقش به بخش خصوصی خواهد بود .

استاندار،در این جلسه بیان داشت : یکی از رویکردهای جدی  دولت در مقوله اقتصاد مقاومتی ، صادرات کالاهای غیرنفتی است.

وی افزود : نوع نگاه دولت به استان سیستان و بلوچستان  از لحاظ دارا بودن توانمندیها و قابلیتهای صادرات متفاوت با سایر استان هاست و در این راستا خواستار تدوین بسته ای تخصصی با در نظر گرفتن همه مکانیزمهای مثبت و اثر بخش در بحث روان سازی صادرات شد .

وی با اشاره به دیدار اخیر با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد : تاکید ایشان در زمینه جلوگیری از قاچاق است ، پس باید با تقویت روحیه انقلابی و جهادی با معضل قاچاق برخورد کنیم .

هاشمی ادامه داد : وقتی هدف استان افزایش آمار صادرات  از سقف ۵۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلارمی باشد پس بایستی جریانی بزرگ راه اندازی شود و با روان سازی ، تسهیل گری و ایجاد رقابت درست ، اهداف اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم .

وی با تأکید بر اینکه بایستی به دنبال مقصدهای جدیدی برای بازار استان باشیم ، بیان داشت : در بحث صادرات نباید فقط به یک یا دوکشور اکتفا کرد بلکه در کشورهایی که مردم استان در آنجا ساکن هستند بازاریابی محصولات خود را توسط او انجام دهیم.

استاندار ادامه داد : باید بررسی کنیم جمعیت هم استانی به کدام کشورها رفت و آمد بیشتری دارند سپس با شناسایی لایه ها و عناصر فعال اقتصادی و اجتماعی باب جدیدی برای صادرات کالا باز کنیم .

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد : معطل کردن اجناس در مبادی ورودی و خروجی  مرز به منزله بلوکه کردن آن می باشد و دپوی کالاها در گمرک آسیب  است که بایدبا اتخاذ راهکارهای مثبت ، کالا در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد.

وی در این راستا خواستار ایجاد پنجره واحد در مرزها به صورت مجهز وحضور فعال فیزیکی مسؤلین ذیربط به منظور جلوگیری از حاکمیت مانع تراشی و اشکال تراشی شد .

نماینده عالی دولت در استان همچنین گفت : مکانیزم های تشویقی برای تولید کنندگان برتر کشوری  وضع شود تا با انگیزه و تعامل بیشتری با تجار استان برای صدور کالاهای تولیدی به کشورهای همسایه از طریق مبادی و پایانه های مرزی استان اقدام کنند .

 

استاندار با اشاره به اینکه کشورهای هم جوار استان دارای دین اسلام و قرابت های فرهنگی زیادی با کشور ما هستند ، افزود : بازاریابی برای ایران در قالب فعال کردن لیدر ها و تورهای گردشگری بسیار حائز اهمیت و مؤثر خواهد بود .

هاشمی در پایان با تأکید بر اهمیت نقش تعاونی های مرزنشینان در ورود و خروج کالا افزود : تعاونی ها می توانند با صیانت از حقوق مرزنشینان برای مردم خلق مزیت کنند  و خواستار تدوین بسته حمایتی منطبق  با شرایط استان در بحث فعالیت بهتر تعاونی ها شد .

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا