شهر و جامعهعناوین اخبار

انعقاد تفاهم نامه بین اداره اوقاف و امور خیریه نطنز با اداره میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: صبح روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه در جلسه ای که با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز در محل اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد تفاهم نامه ای فیما بین طرفین به امضاء رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای انجام تعمیرات، نگهداری و مرمت بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان نطنز که از قدمت تاریخی برخوردار هستند منعقد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: براساس این تفاهم نامه تعمیر و مرمت گنبد امامزاده یحیی و عیسی (ع) روستای تاریخی ابیانه به صورت مشترک با همکاری طرفین مرمت و بازسازی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه بیان کرد: همچنین در ادامه این تفاهم نامه مقرر شد تا تعمیرات داخلی بقعه صمدیه با نظارت میراث فرهنگی و از محل درآمد موقوفات مرتبط با این بقعه تامین و صورت گیرد.

وی ادامه داد: تهیه و نصب نرده آهنی درب ورودی آب انبارهای حاج سید صادق – سید حسن واقف و حاج سید مرتضی نطنزی توسط اداره اوقاف و امور خیریه و با نظارت اداره میراث فرهنگی انجام شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه گفت: در بخش دیگر این تفاهم نامه ذکر شده است که در راستای احیاء و بازسازی حمام کوچه فاره – حمام خورشید – حمام وشوشاد و حمام حلواپزی که از موقوفات تاریخی این شهرستان هستند با همکاری و حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اقدام به جذب سرمایه گذار صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه عنوان کرد: تخصیص اعتبار از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت بازسازی بناهای تاریخی خصوصاً امامزادگان، مساجد وحسینی ها با پی گیری و طرح موضوع از طرف اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پی گیری رقبات تجاری مسجد جامع نطنز از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان جهت انعقاد قرار داد در راستای اجاره اماکن وقفی تاریخی که در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در پایان افزود: همچنین در این تفاهم نامه تعیین تکلیف آب انباری که در مسیر جاده مهدیه نطنز قرار گرفته است در زمان مقتضی توسط اداره میراث فرهنگی نطنز از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا