شهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۲۷۰۰ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرضا بهره مند هستند

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ علی محمد کاظم زاده با اشاره به فعالیت واحد فرهنگی و آموزش کمیته امداد شهرضا، افزود: در سال گذشته بیش از ۴۴۷ دانش‌آموز و ۱۱۸ دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد شهرستان استفادهو در مجموع بیش از یک میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

وی  تصریح کرد: تکمیل مسکن شهری، احداث و خرید، تعمیرات ساختمان منازل شهری و روستایی مددجویان به تعداد ۸۲ مورد با مبلغ ۲ میلیارد ریال و اخذ تخفیف‌های انشعابات و صدور پروانه و تخفیف در عوارض از مهمترین اقدامات کمیته امداد در بخش مسکن مدددجویان بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرضا اظهار داشت: هر فرد می‌تواند یک یا چند یتیم زیرپوشش این نهاد را انتخاب و حمایت‌های مادی و معنوی، کمک در امر تحصیل، درمان وساخت مسکن آنها را تقبل کند که در حال حاضر  ۲۶۲ یتیم تحت حمایت شهرستان از حمایت بیش از یک هزار و ۲۴۰ حامی نیکوکار برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در شهرستان، افزود: مردم نیکوکار و خیر شهرستان در سال گذشته بیش از ۱۷میلیارد ریال در سرفصل‌های صدقات، کفارات، نذورات و قربانی، اطعام، فطریه، عقیقه و مبلغ ۲ میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال نیز در زمینه زکات واجب و مستحبی به کمیته امداد پرداخت کردند.

کاظم زاده بیان کرد: برای توانمند سازی و اشتغال خانواده های تحت حمایت، ۳۴۷فقره وام اشتغال امدادی و بانکی با اعتبار بیش از ۳۳میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت شده و بیش از ۴۸۸ نوع آموزش در زمینه مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال با اعتباری بالغ بر ۵۶۵ میلیون ریال ارائه شده است.

مدیر  کمیته امداد شهرضا خاطرنشان کرد: رفع مشکلات درمانی، آموزشی، مسکن، ازدواج مددجویان با پرداخت تسهیلات کارگشایی در امداد دنبال می‌شود و در این مقوله بیش از ۳۱۷نفر با اعتباری بیش از ۹۰۰میلیون ریال مساعدت شده است.

وی با اشاره به جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان، اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه دختران و هدیه ازدواج فرزندان ذکور تحت حمایت از برنامه‌های دیگر کمیته امداد است که در این زمینه در سال گذشته بیش از ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بیش از ۱۴۶ نوعروس و داماد تحت حمایت مساعدت شده است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا