شهر و جامعهعناوین اخبار

یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی، آموزش های فنی و حرفه ای است

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، نشستی با حضور رحمت اله رحمتی قائم مقام رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ابوطالب جلالی مدیر کل استان اصفهان،‌ علی فروزش مدیر کل منابع انسانی و رفاه سازمان ، عزت اله اردشیری مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان، حسن عزیزی مدیر دفتر راهبری اجرای آموزش، ژاله عمرانی مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت، تعدادی از رؤسای مراکز  و منتخبین مربیان استانها با موضوع تبیین سیاست ها و برنامه های آموزشی سال ۱۳۹۵ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل سالن کنفرانس اداره کل تشکیل گردید.

در این نشست قائم مقام ریاستسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مقدمه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی در جهت ساختن خویش، دنیا و آخرت، ‌شخصیت و ارتقاء جایگاه و مرتبه خود است.

رحمتی هدف از این نشست را بازنگری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از منظر مربیان بیان نمود و افزود: با انطباق آمارها و نقطه نظرات و همچنین بررسی تأثیر آموزش های مهارتی بر مردم باید بدانیم تا چه اندازه در انجام این رسالت موفق بوده ایم تا در نهایت بتوانیم نقاط قوت و ضعف سازمان را پیدا کنیم.

ایشان با  اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ بیان داشت: یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، آموزش های فنی و حرفه ای است و جوانان برای رسیدن به اشتغال باید از مسیر مهارت آموزی عبور نمایند زیرا اقتصاد مقاومتی مبتنی بر افزایش بهره وری بوده که این امر جز از راه آموزش و ارتقاء مهارت میسر نیست.

نماینده ریاست سازمان در این نشست به بیان دیدگاه های ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله:  تأکید دکتر سازگارنژاد بر بودجه ریزی سازمان بر مبنای مراکز و کارگاهها به عنوان محور اصلی، ‌نام گذاری سازمان به عنوان سال توسعه منابع انسانی در جهت تقویت منابع انسانی و جایگاه مربیان از طریق ارتقاء دانش و مهارت،  ارتقاء معیشت مربیان طبق ضوابط و مقررات و همچنین موفقیت سازمان با همدلی و همراهی همه اعضای خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پرداخت.

در ادامه این نشست منتخبین مربیان استانها به ارائه نقطه نظرات و پرسش وپاسخ پرداخته و مدیران ستادی نیز از برنامه های دفاتر و اقدامات صورت پذیرفته گزارشی را ارائه نمودند.

در شروع این نشست ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، ضمن خیرمقدم به مدعوین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، هدف از این  نشست را بهره گیری از نقطه نظرات مربیان به عنوان مجریان سیاست های سازمان در عرصه آموزش و اشتغال بیان نمود.

جلالی نمونه این نشست و هم اندیشی به طوری که مشارکت مربیان در آن نمود عینی داشته باشد و در تصمیم سازی ها دخالت داشته باشد را اقدام نو عنوان و از دکتر سازگارنژاد و قائم مقام ریاست سازمان قدردانی نمود.

ایشان با برشمردن قابلیت های استان اصفهان به عنوان پایتخت جهانی صنایع دستی و به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک، از ظرفیت های ارزشمندی برخوردار بوده که امیدواریم در راستای مأموریت و رسالتی که این بنگاه آموزشی برعهده دارد در ارتقاء و توانمندسازی نیروی انسانی با توجه به مقوله اشتغال گام های مؤثری بردارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا