پیشخوانعناوین اخبار

جدیدترین رده بندی لیگ جهانی کاراته؛ سه ایرانی در جمع برترین ها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، فدراسیون جهانی کاراته جدیدترین رده بندی کاراته کاهای حاضر در لیگ جهانی را در دو بخش کاتا و کومیته مردان و زنان اعلام کرد.
در این رده بندی «حمیده عباسعلی» در جایگاه دوم، «ذبیح اله پورشیب» سوم و «سعید احمدی» در رتبه هشتم اوزان خود قرار دارند.
کاراته کاهای ایران نسبت به نمایندگان دیگر کشورهای مطرح، حضور کمتری در لیگ جهانی دارند و همین مساله سبب شده تا جایگاه چندان مناسبی نداشته باشند.
این درحالی است که در بخش مردان کاراته کاهای عربستان که در سطح جهان و حتی آسیا چندان مطرح نیستند به دلیل حضور متعدد در لیگ جهانی در دو وزن صدرجدول رده بندی را در اختیار داشته باشند.
تیم ایران قرار است بزودی در لیگ جهانی ترکیه و سپس آلمان حضور یابد که قطعا در صورت شرکت کردن در این پیکارها، جایگاه نمایندگان کشورمان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

**رده بندی بخش زنان:
در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم، «کاریوا کاتارینا» از اوکراین در رتبه نخست قرار دارد و نمایندگان اتریش و فرانسه دوم و سوم هستند.
سیده فرشته موسوی و زهرا رستمی از ایران مشترکا در جایگاه چهل و دوم قرار دارند.
در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، «ویکتوریا سمانیکووا» از اسلواکی در صدر رده بندی قرار دارد و کومیته کاهای مالزی و اوکراین در جایگاه های دوم و سوم ایستاده اند.
در این وزن، زهره برزگر از ایران در جایگاه سی و سوم قرار دارد.
در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم، «اینگریدا سوچانکووا» از اسلواکی صدرشین است و کاراته کاهای مصر و اوکراین در تعقیب وی هستند. زهرا یاوری از ایران در این وزن چهل و هشتم است.
در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، «آلیسا بوچینگر» از اتریش اول است و نمایندگان ایتالیا و یونان در جایگاه بعدی قرار دارند. در این وزن کاراته کایی از ایران در بین نفرات برتر حضور ندارد.
در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم، «فانی کلاوین» از سوییس صدرنشین و «حمیده عباسعلی» کاراته کای شایسته کشورمان در رتبه دوم قرار دارد.
در کاتای انفرادی، «اوری ایناموتو» از ژاپن، «ساندرا سانچس» از اسپانیا و «مو شونگ لائو» از هنگ کنک به ترتیب اول تا سوم هستند. در این بخش نیز ایران نماینده ای ندارد.

**رده بندی بخش مردان:
وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، «عماد المالکی» از عربستان در صدر قرار دارد و برادرش «عبدل هادی» سوم است. نماینده ایتالیا هم در جایگاه دوم ایستاده است.محمد خوش قدم از ایران در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد.
وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، «بشیر النجار» از اردن نفر اول محسوب می شود و ورزشکاران مراکش و اتریش در تعقیب او هستند.
سعید احمدی کاراته کای نام آشنای کشورمان هم در جایگاه هشتم است.
ورن منهای ۷۵ کیلوگرم، صدرجدول رده بندی در اختیار «مجید الخلیفه» عربستانی است و کاراته کاهای آمریکا و مراکش هم رتبه های دوم و سوم را از آن خود کرده اند.
بهمن عسکری از ایران در رتبه سیزدهم جدول این وزن ایستاده است.
وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، «ریاتورا آراگا» از ژاپن صدرنشین است، «اوگار آکتاس» از ترکیه در جایگاه دوم قرار دارد و «ذبیح اله پورشیب» از ایران در رتبه سوم ایستاده است.
وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم، «انیس ارکان» ترکیه ای اول است و حریفانی از مراکش و جمهوری آذربایجان او را تعقیب می کنند.در این وزن سامان حیدری و ایمان سنچولی از ایران به طور مشترک سی و یکم هستند.
در بخش کاتای انفرادی، «دامیان کونترو» از اسپانیا، «مان چنگ» از هنگ کنگ و «عدنان الحکیمی» از مراکش در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و از ایران هم نماینده در بین نفرات برتر دیده نمی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا